انتقاد عضو مجلس خبرگان رهبری ازآذین‌بندی نشدن شهر اصفهان به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص)

عضو مجلس خبرگان رهبری ازآذین‌بندی نشدن ورودی و مرکز شهر اصفهان به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) انتقاد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله مقتدایی در جمع طلاب و ائمه جماعات اصفهان گفت: امروز با ورود به شهر اصفهان از آذین‌بندی نبودن این شهر برای ولادت حضرت محمد(ص) متأثر شدم چراکه خبری از نصب پرچم و زینت‌بخشی شهر نه تنها در ورودی بلکه در مرکز شهر هم نبود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند صفات رئوف و رحیم را که از اسماء الهی است برای هیچ یک از پیامبران به جز نبی مکرم اسلام(ص) قرار نداده است و این نشان‌دهنده مهربانی و رحمت پیامبر اکرم(ص) است.

وی با تأکید بر ضرورت تفقه در دین ادامه داد: خداوند به انسان امر فرموده، کسانی که در حوزه‌های علمیه به تحصیل علوم حوزوی پرداختند باید به ارشاد مردم بپردازند؛ خداوند پیغمبر اسلام(ص) را پس از تعالیم دین اسلام، مبعوث به رسالت کرد و سپس تکلیف تبلیغ به او داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید از هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنند، یادآور شد: آیت‌الله گلپایگانی تأکید داشتند که طلابی که برای تبلیغ در ماه رمضان به شهرهای مختلف اعزام می‌شوند باید از ابتدای سفر تبلیغ دین کنند و در طول مسیر نیز فرصت تبلیغ را از دست ندهند.

وی اذعان داشت: ائمه جماعات مسؤولیت دینی و هدایت نمازگزاران مساجد را برعهده دارند چراکه اگر یکی از نمازگزاران در مسائل دینی خود دچار شک و شبهه باشند، ائمه جماعات در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

آیت‌الله مقتدایی در پایان با بیان اینکه مسجد باید کانون عبادت و وحدت امت اسلامی باشد، اضافه کرد: اگر همه ما به وظیفه خود در تبلیغ دین عمل کنیم، بسیاری از مشکلات مردم در احکام دینی و مسائل روزمره زندگی حل می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار