استاندار آذربایجان شرقی؛

ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی : برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان کار فانتزی نیست بلکه باید به عنوان موضوع تربیتی و ضروری مطرح شود.

ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدا بخش استاندار آذربایجان شرقی،در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود : در برنامه ریزی برای اوقات فراغت نباید نوجوانان وجوانانمان را به کارهای مشابه فعالیت های روزمره مشغول کنیم بلکه بهتر است از متخصصان علوم تربیتی برای غنای محتوای برنامه ها استفاده شود.


وی اصلی ترین کار را در حوزه اوقات فراغت تغییر نگرش در همه افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد : باید با برنامه ریزی درست وجمع آوری اطلاعات صحیح ، بودجه کافی نیز برای غنای اوقات فراغت تأمین کرد.


مدیر کل ورزش و امور جوانان استان نیز گفت:جمعیت هدف ما در آذربایجان شرقی 917 هزار و 817 نفر است و با همکاری 50 دستگاه برای اوقات فراغت آنان برنامه ریزی می شود که فقط یک سوم آنهااز برنامه های ما استفاده می کنند و برخی نیز از این برنامه ها بی اطلاع هستند.


نظمی افزود : یکی از برنامه های ما هویت سنجی جوانان در رده سنی 18 تا 29 سال است که بر اساس پژوهش مرکز مطالعات و تحقیقات وزارت ورزش و جوانان در سال 95 به برش استانی این هویت سنجی در ابعاد مختلف دست یافته ایم.


وی گفت: بر اساس این تحقیق 89 درصد از جوانان ما پیروی از اولیای الهی را وظیفه ی شرعی می دانند،88 درصد جوانان معتقدند افراد دیندار کمتر دچار انحراف می شوند،84 درصد می گویند برگزاری مراسم مذهبی باعث آرامش روحی و روانی جامعه می شود.


نظمی ادامه داد : 69 درصد جوانان بیان کرده اند اعتقادات دینی بدون انجام دادن آداب و رسوم دینی ارزشی ندارد و 65 درصد مقید به نماز خواندن هستند.


مدیر کل ورزش و امور جوانان استان همچنین درخواست کرد همایش بین المللی جوانان برتر جهان اسلام به میزبانی جوانان استان در تبریز 2018 برگزار شود که استاندار آذربایجان شرقی با آن موافقت کرد.

 

انتهای پیام/خ

88 درصد جوانان معتقدند افراد دیندار کمتر دچار انحراف می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار