فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش:

سربازان ولایت در ارتش کمک به مردم را افتخار خود می‌دانند

فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: سربازان ولایت در ارتش جمهوری اسلامی ایران کمک به مردم را افتخار خود می‌داند و در هر زمان و هر مکانی آمادگی کامل دارند تا در خدمت مردم و در کنار آنان باشند.

سربازان ولایت در ارتش کمک به مردم را افتخار خود می‌دانندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امیر دریادار دوم عرشه ستاد سید حسین شریفی نسب فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی راهبردی ارتش در حاشیه چهارمین و آخرین روز از برگزاری رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمدرسول الله (ص) این مطلب را در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

شریفی نسب  ادامه داد: این رزمایش بزرگ در راستای ارتقاء سطح بهداشت و درمان مردم در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار شرق و جنوب شرق کشور در دستور کار فرماندهی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش قرار گرفت و با استقبال مردم محروم و کم‌تر برخوردار قرار گرفت.

فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا توضیح داد: طرح مردم یاری و امدادرسانی ارتش در راستای خدمت رسانی مهرورزانه به مردم بنا نهاده شده و پرسنل آجا از اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و زمان حاضر ثابت کرده اند که هر جا که لازم و نیاز بوده در خدمت به مردم و دفاع از کشور دفاع همواره آماده و محیا هستند.

دریادار دوم شریفی نسب یادآور شد: ما به عنوان سربازان ولایت در ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرا و برگزاری طرح مردم یاری و امدادرسانی معتقدیم اعتماد متقابل مردم و نیرو‌های مسلح به یکدیگر می‌تواند باعث امنیت پایدار در جامعه و کشور شود.

وی با بیان گوشه‌ای از خدمات ارائه شده از سوی سپیده پوشان نیروی دریایی راهبردی ارتش در این رزمایش بزرگ فقط به بحث روانشناسی و مشاوره به مردم منطقه محروم و کم‌تر برخوردار منطقه کنارک و سواحل مکران پرداخت و گفت: در این مناطق پزشکان و روانشناسان حاضر در این رزمایش در خصوص افسردگی، زندگی با فرد افسرده، خودکشی، افسردگی پس از زایمان، نوجوانی و جوانی، کودکان، ازدواج، اعتیاد و نظایر آن به مشاوره و راهنمایی مراجعه کنندگان پرداختند.

فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا اضافه کرد: سنجش هوش کودکان، غربالگری شنوایی نوزادان و آنچه که به کودک باید گفت: از دیگر اقدامات تاثیر گذار پزشکان و روانشناسان حاضر در این رزمایش بزرگ بود که با استقبال مراجعه کنندگان به این گروه از پزشکان انجام شد.

رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) ارتش با پیام مهرورزی که از روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه آغاز شده بود عصر پنجشنبه ۱۶ آذر با دستیابی به تمامی اهداف بهداشتی و درمانی خود به مردم محروم و کم برخوردار پایان یافت.

هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ مردمیاری و امدادرسانی ارتش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کم‌تر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت بود.

در این طرح مردمیاری و امداد رسانی پزشکان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایرانشهر (بخش بمپور و روستا‌های همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستا‌های همجوار) که در مجموع ۱۶۰ هزار تن هستند به بیماران و مراجعه کنندگان به سامانه بیمارستانی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه کردند.

همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده پزشکان نیروی هوایی ارتش نیز در شهرستان کنارک (منطقه کهیر) با پوشش جمعیتی ۱۵ هزار نفر به ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی پرداختند.

پزشکان نیروی دریایی ارتش نیز در منطقه پسابندر و سواحل مکران با پوشش جمعیتی ۲۵ هزار نفر ویزیت رایگان مردم محروم و کم‌تر برخوردار این مناطق را انجام دادند.

پزشکان عمومی، متخصصان طب اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، پوست، دندانپزشک، متخصص عفونی و جراحان عمومی و تخصصی در اجرا و برگزاری طرح مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) ارتش در  سیستان و بلوچستان  حضور داشتند.

در این رزمایش بزرگ از سامانه‌ها و تجهیزات مختلفی از جمله اتاق‌های عمل سیار، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی پورتابل و قابل حمل، اکو، امکانات مرتبط با بیماری‌های زنان و نظایر آن برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مراجعه کنندگان به گروه‌های پزشکی استفاده شد.

انتهای پیام/ع

 رزمایش بزرگ یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش پایان یافت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار