آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه:

انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، غصب مضاعف است/ قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است

خطیب موقت نماز جمعه گفت: انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس غصب مضاعف است و باید جهان در برابر آن بایستد.

میان اقتدار جمهوری اسلامی با دیگران تفاوت وجود دارد/ قدرت نظامی ما برای بازدارندگی استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران امروز (17 آذر( اظهار کرد: شاکله نظام سیاسی با رهبری شکل می‌گیرد در هر نظامی اگر رهبری آن آسیب ببیند شاکله‌اش بهم می‌خورد.

وی ادامه داد: رهبر هر نظامی نخ تسبیحی است که مهره‌ها را دور هم قرار می‌دهد اگر این نخ آسیب ببیند دانه‌ها از هم متفرق می‌شوند و قابل اجتماع نیستند.

** انقلاب اسلامی بر پایه انقلاب فرهنگی شکل گرفت

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه انقلاب فرهنگی شکل گرفت گفت: با انقلاب اسلامی، فرهنگی به نام رژیم ستم شاهی فرو ریخت و به جای آن فرهنگ اسلامی آمد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به اهمیت مراقبت در برابر رخنه و نفوذ دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: رخنه بسیار خطرناک است و مقام معظم رهبری از آغاز رهبریشان همواره در مورد تهاجم فرهنگی، شبیخون و ناتوی فرهنگی هشدار داده‌اند و این نشان‌دهنده خطرناک بودن رخنه است.

وی با تأکید بر اینکه نقش اول در مقابله با رخنه بر عهده علما، دانشمندان و فرهیختگان است و به مقوله اهمیت قدرت نظامی اشاره کرد و افزود: در دنیای این چنینی، نمی‌شود مقتدر نبود، باید مقتدر باشیم اما فرقی اساسی میان اقتدار ما و دیگران است .

** اقتدار ما برای بازدارندگی و اقتدار دیگران برای تجاوزگری است

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: اقتدار دیگران برای تجاوزگری و اقتدار ما برای بازدارندگی است؛ قدرت نظامی کشورمان برای این است که گرگ‌های مستکبر خیال تجاوز را به خودشان ندهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: ما موشک داریم و میسازیم، هر چقدر هم که بتوانیم برد موشک‌هایمان را افزایش می دهیم تا خواب راحت را از چشم کاخ سفید نشینان بگیریم و می‌گیریم.

وی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: رهبری فرمودند مواجه به خصومت دشمنان در گرو توانایی نیروهای مسلح است. سراغ بمب اتم نمی‌رویم چرا که دینمان ما را از سلاح کشتار جمعی منع کرده است.

** اگر رژیم صهیونیستی غلطی کند تل آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: به فضل الهی  نظام اسلامی ما مصمم به ارتقای قدرت موشکی است و اگر روزی دیوانه‌ای به نام رژیم صهیونیستی خواست غلطی کند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

وی با اشاره به مناسبت 16 آذر گفت: دانشجویان و طلبه‌ها دو بال رشد کشور هستند، انتظار می‌رود دانشجویان بهانه‌ای که سبب نام‌گذاری 16 آذر به نام روز دانشجو شده را، پاس بدارند.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: آن بهانه ایستادگی در برابر دولت متجاوز آمریکا و ایستادن در مقابل مسئولان این دولت بود امروز دانشجویان می‌توانند با درسی  عمیق، تعهد و بصیرت این نقش را ایفا کنند.

** برخورد سردار سلیمانی با نامه رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا عزتمندانه بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران به نامه رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا به سردار سلیمانی اشاره و بیان کرد: برخورد سردار سلیمانی با نامه رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا عزتمندانه و قاطعانه بود که نامه را باز نکرد و به آن‌ها برگرداند.

** علیرضا کریمی موجب عزت ایرانیان شد

وی به حاضر نشدن علیرضا کریمی کشتی‌گیر کشورمان در مقابل کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: رژیم صهیونیستی جعلی است و موضع کشتی‌گیر قهرمانمان از پیروزی کمتر نیست او نماد عزت ایرانیان شد ما به چنین ورزش و ورزشکاری می‌بالیم.

آیت‌الله خاتمی درباره حادثه زلزله غرب کشور گفت: این حادثه از یاد رفتنی نیست مردم در کمک رسانی به زلزله زدگان سنگ تمام گذاشتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: زمستان نزدیک است و در غرب کشور هم سرما شدید می‌شود مسئولان کار می‌کنند اما انتظار تسریع در امر را داریم تا سه ماهه سرمای زمستان بر این داغ دیدگان سخت نگذرد.

وی ادامه داد: کشورما زلزله خیز است باید مسئولان مربوطه برای استحکام بناها برنامه‌ریزی کنند ما تنها کشور زلزله‌خیز نیستیم، ژاپن هم زلزله‌خیز است و آن‌ها زلزله را باور کردند، به استحکام بناهایشان پرداختند باید این را در دستور کار قرار دهیم.

آیت‌الله خاتمی گفت: مسئولان در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سنگ تمام گذاشتند و ضد انقلاب تلاش می‌کند بر عکس این را نشان دهد تهمت بزرگی است چرا که اگر ارتش و سپاه در لحظات اولیه نرسیده بودند کشته‌ها چند برابر می‌شد.

** رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا مشکل روانی دارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران به اقدام اخیر ترامپ در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس اشاره و اضافه کرد: این حرکت فریاد جهان از جمله هم پیمانان آمریکا را هم درآورد برخی مسئولان آمریکا می‌گویند رئیس جمهور تازه به دوران رسیده‌شان مشکل روانی دارد.

وی تأکید کرد: تا دیر نشده باید ترامپ درمان شود قبل از اینکه فجایع دیگری به وجود بیاورد؛ 70 سال است که فلسطین اشغال شده در طول این سال‌ها دنیای استکبار حامی این اشتغال بود و اکنون هم دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا حامی این اشغال ظالمانه هستند.

** انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس غصب مضاعف است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس غصب مضاعف است ادامه داد: باید جهان در برابر این تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین بایستد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به واکنش‌ها علیه این اقدام خصمانه ترامپ اشاره کرد و ادامه داد: هم پیمانان ترامپ در بیانیه ای این حرکت را به شدت محکوم کردند اما این کافی نیست باید در کنار محکوم کردن‌ها اقدام عملی هم انجام شود.

وی گفت: اقدام عملی همان است که رهبر مجاهد حزب‌الله گفت: باید کشورها سفرایشان را فرا بخوانند و سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را در جهان ببندند.

** تنها راه درمان قضیه فلسطین انتفاضه است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فریاد و خروش جهان باید تا عقب نشینی رژیم صهیونیستی ادامه یابد گفت: ترامپ با این تصمیمش قلم قرمزی بر تمام مذاکرات 70 ساله کشید و نشان داد راه درمان قضیه فلسطین تنها و وتنها انتفاضه است که روز رژیم صهیونیستی را تبدیل به شام سیاه خواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: بر رژیم صهیونیستی بتازید و هر اندازه که به این رژیم آسیب برسانید قدمی خداپسندانه برداشته‌اید و هر مسلمانی که فریاد علیه اشغال گر قدس نزند بی غیرت است.

انتهای پیام /

 سخنرانی آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران 17 آذر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
وقتی دشمن بمب اتمی دارد ما نیز باید بمب اتمی داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
سلام امروز بهترین روز است که دلار را تحریم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
باید کشورهای اسلامی را با هم متحد کنیم و با یک حمله بساط اسرائیل را جمع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
بله درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
اینم یکی دیگه از نقشه های امریکاس
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۲۰:۴۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
امریکا ازین حرف ها زیاد میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
لعنت به دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
در قدرت نظامی ایران شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
در قدرت نظامی ایران شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
باشه مگر تو خواب ببینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
خدا ریشه رژیم صهیونیست رو خشک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
همه دنیا دیوانه و روانی اند
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۶:۵۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
امریکا خصوصا ترامپ دیوانه یکی از شعار های تبلیغاتیش را عملی کرد حالا وقت ان رسیده ما هم یکی از شعارهای خودمان نابودی اسرائیل را با موشک های دور برد عملی کنیم و منتظر جهان نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
امروز روز عکاس ها فیلمبردار و گرافیست ها بوده
Iran (Islamic Republic of)
قادر قلی زاده
۱۵:۰۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
اگه جرئت دارید انتقال بدید
United States of America
بقولی
۱۴:۲۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
دولت رابطه اقتصادی را با امریکا قطع کنه
آخرین اخبار