تحقق 40 درصدی سهمیه چادگان به اشتغال

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان چادگان گفت: فقط 40 درصد از اعتبار و سهمیه شهرستان چادگان جهت اشتغال شهرستان تحقق یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور  امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان چادگان با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در سطح کشور اظهار داشت: شهرستان چادگان با دارا بودن پتانسیل‌ها و  ظرفیت‌های بالقوه، توان بالایی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه را دارد.

وی گفت: نظارت بیشتر بر اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و جذب حداکثری در شهرستان و روان‌سازی اشتغال بسیار حائز اهمیت است و کمک و عدم سخت‌گیری در نحوه اجرای مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری شهرستان بسیار موثر است.

فرماندار چادگان پیگیری مصوبات کارگروه اشتغال در شهرستان را یکی از اهداف این کارگروه عنوان کرد و افزود: بررسی آمار اشتغال ایجاد شده دستگاه‌های مختلف در شهرستان و مقایسه با درصد تعهد آن دستگاه، رفع موانع و مشکلات موجود جهت تحقق میزان تعهد پرداخت تسهیلات و روان‌سازی آن از مهم‌ترین مواردی است که دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت خود قرار دهند.

اسدپور با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال روستایی در روستاهای شهرستان افزود: توسعه اشتغال روستایی و راه‌اندازی حداقل یک واحد تولیدی توسط دهیاران یکی از مهم‌ترین راه حل‌های رفع مشکل اشتغال در شهرستان است و بخش‌داران با همکاری اعضای شورا و دهیاران باید از همه امکانات موجود در روستاها جهت توسعه اشتغال روستایی و رفع معضل بیکاری در شهرستان استفاده کنند.

علی اکبر میرزایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان چادگان نیز بیان داشت: فقط 40 درصد از  اعتبار و سهمیه شهرستان چادگان جهت اشتغال شهرستان تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان محترم ادارات نسبت به ثبت اطلاعات و آمار در سامانه رصد اقدام کنند چرا که ملاک ارزیابی عملکرد شهرستان در این حوزه فقط این سامانه است؛ فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت ثبت نام در طرح کارورزی نیز اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.