راه‌اندازی مجتمع پخت نان سلامت در شهرضا

رئیس اتحادیه صنف نانوایان شهرضا گفت: برای نخستین بار در استان اصفهان شرکت تعاونی خبازان شهرضا اقدام به تأسیس مجتمع پخت نان کرده است تا کسانی که تمایل به طبخ نان خانگی دارند در این محل مستقر شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا آقاسی عصر امروز در جلسه کمیته سند ملی تغذیه و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به راه‌اندازی مجتمع پخت نان سلامت در شهرضا، اظهار کرد: برای نخستین بار در استان اصفهان شرکت تعاونی خبازان شهرضا اقدام به تأسیس مجتمع پخت نان کرده است تا کسانی که تمایل به طبخ نان خانگی دارند در این محل مستقر شوند.

وی با بیان اینکه تنورهایی که در منازل با آن نان پخت می‌شود مورد تائید اداره استاندارد و بهداشت نیست، افزود: حدود یک ماه است که مجتمع پخت نان در شهرضا ایجاد شده و نان با تمام شرایط بهداشتی پخت و بسته‌بندی می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان شهرضا با اشاره به توزیع نان‌های خانگی در سوپرمارکت‌های سطح شهر، گفت: روزانه 20 تا 24 هزار نان با عنوان خانگی در سطح شهرستان توزیع می‌شود که 12 هزار آن خارج از شهرستان به صورت غیراستاندارد و غیربهداشتی بسته‌بندی و حمل و در سطح سوپرمارکت‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه 12 هزار نان در خود شهرضا در منازل و تعدادی هم توسط نانوایی‌ها در سوپرمارکت‌ها توزیع می‌شود، اذعان کرد: بر اساس آمار بیش از 120 نفر در منازل در شهرستان اقدام به پخت نان و توزیع در سوپرمارکت‌ها می‌کنند.

آقاسی تأکید کرد: با راه‌اندازی مجتمع پخت نان سلامت شهرضا بانوانی که در منزل اقدام به پخت نان می‌کنند، می‌توانند در این مجتمع با شرایط کاملاً بهداشتی همان کار را ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه نان‌های که در سوپرمارکت‌ها توزیع می‌شود بهداشتی نیست، ابراز کرد: بیشتر این نان‌ها در شرایط و مکان‌های غیربهداشتی و در وضعیت بسیار بد پخت می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان شهرضا با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت نان در منازل به آن افزودنی‌های غیرمجاز اضافه می‌کنند، اضافه کرد: نان‌هایی که بدون مجوزهای بهداشتی لازم، تهیه و در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند محل تهیه آن‌ها مشخص نیست، بنابراین بازرسی و کنترل محصول از سوی کارشناسان شبکه بهداشت به عمل نمی‌آید و در نتیجه احتمال وجود عوامل خطرزای میکروبی وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار