آموزش‌وپرورش در هفته‌ای که گذشت؛

هفته آینده؛ زمان احتمالی اعلام نتیجه تحقیق و تفحص صندوق ذخیره/ اعلام نتایج آزمون استخدامی تا اوایل هفته آینده

هفته آینده؛ زمان احتمالی اعلام نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره/ اعلام نتایج آزمون استخدامی تا اوایل هفته آیندهآموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متنوعی مواجه بوده که به برخی از این اخبار اشاره می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در این روزهای نسبتا آرام با اخباری همچون تعیین تکلیف برای نتایج آزمون استخدامی و اما و اگرهای اعلام کمیته تحقیق و تفحص  همراه بوده که در ادامه به این موارد اشاره می شود.

اعلام نتایج آزمون استخدامی تا اوایل هفته آینده

سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم تجلیل از خادمین نماز و در جمع خبرنگاران در مورد اعلام نتایج آزمون استخدامی بیان کرد: به دلیل به حدنصاب نرسیدن نمره در برخی رشته‌ها و خالی بودن ظرفیت، کندی در اعلام نتایج داریم که احتمالا تا اوایل هفته آینده برطرف می شود.

وی در مورد درس مربوط به دهقان فداکار بیان کرد: این درس از کتاب درسی حذف نشده است و اکنون در کتاب فارسی تحت عنوان سیمای فداکاران برای دانش آموزان تدریس می‌شود که در این درس علاوه بر دهقان فداکار از سایر افتخارات کشور هم نام برده شده است.

هفته آینده؛ زمان احتمالی اعلام نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره

اسدالله‌ عباسی سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیاندر خصوص اعلام وضع‌ تحقیق و تفحص‌ در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه اظهار کرد: گزارش های کمیته تحقیق و تفحص‌ آماده شده‌ و احتمال می‌دهیم تا هفته آینده‌ این مسئله به طور رسمی اعلام شود.

وی در مورد‌ افشای‌ اسامی بدهکار‌ان بانک سرمایه اظهار کرد: بر اساس‌ قوانینی که در کمیته تحقیق و تفحص‌ مطرح شده است اعضا حق ندارند اسامی افراد را افشا کنند‌ و هنوز هم جرم‌ آنها ثابت‌ نشده است، حتی اگر این مسئله قطعی باشد، معرفی مجرمان وظیفه قوه قضائیه‌ است.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در کمیته تحقیق و تفحص‌ و اعلام نتایج فقط گزارش کلی از وضع‌ صندوق‌ و بانک سرمایه ارائه‌ می‌شود، پس از آن اسامی متخلفان به قوه قضائیه‌ ارجاع‌ داده شده تا اقدامات لازم برای آن انجام‌ شود‌.

تخصیص ۷میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به خدمات حمایتی اشاره کرد و افزود: خدمات حمایتی برای دانش آموزان استثنایی از قبیل دندانپزشکی داریم و تاکنون پنج هزار و 500 پرونده بالغ بر هفت میلیارد تومان تخصیص داده ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد سنجش دانش آموزان گفت: باید معلمان عادی نسبت به تفاوت های فردی آگاه باشند تا روند آموزشی را به درستی جهت دهند.

وی افزود: 74 هزار و 175 نفر در مدارس استثثنایی تحصیل می کنند و در سراسر کشور 23 هزار و 547 نیروی انسانی داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه بیشترین گروه دانش آموزان تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان آسیب دیده ذهنی و کمترین آنها نابینایان و طیف اوتیسم بوده که تعداد آنها 2 هزار نفر برآورد شده است، تصریح کرد: برای گسترش طرح تلفیقی و حضور دانش آموزان آسییب دیده در مدارس عادی تلاش کردیم و مدارس استثنایی که دانش آموزان را پذیرفته اند تحت پوشش قرار می دهند و معلمانی رابط از آنها حمایت می کنند.

ساخت فیلم‌های آموزشی و تربیتی نیازمند حمایت مالی آموزش‌و‌پرورش است

حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی صریح کرد: سرمایه گذاران فیلم‌ها معمولا به دنبال فیلم‌های گیشه ای هستند که بازده سرمایه ای بیشتری برای آنها به دنبال داشته باشد یعنی در جنس فرهنگ، آموزش و تعلیم و تربیت مداخله نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: درخواست داریم تاسرمایه گذاری ویژه‌ای برای فیلم های آموزشی و تربیتی داشته باشیم که اگر به تعبیری این فیلم‌ها گیشه ندارد، تولیدکنندگان فیلم بتوانند سرمایه‌های خود را با پشتیبانی آموزش و پرورش دوباره کسب کنند و اگر بازار فیلم های آموزشی و تربیتی رواج پیدا کند و مخاطب دانش آموز توسعه یابد، در آینده می تواند چرخ های اقتصاد آموزشی را به حرکت درآورد و سرمایه گذاری مادی خوبی محسوب می‌شود.

حمایت از دانش آموزان پژوهشگر در انتظار تدوین برنامه‌های حمایتی

علیرضا عصاره دبیر ستاد هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش در مورد اهمیت به پژوهش‌های دانش آموزی که در سال‌های گذشته حائز رتبه شده‌اند، گفت: برنامه‌ای جامع برای پیگیری فعالیت های دانش آموزان پژوهشگر نداریم اما به دنبال تدوین برنامه‌ای در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان پژوهشگر عمدتا در جشنواره های علمی نظیر جشنواره خوارزمی حضور دارند و بر این اساس می‌توانند با عضویت در مجامعی همچون انجمن علمی نخبگان عضو شوند.

دبیر هفته پژوهش بیان کرد: در شرایط فعلی رابطه سازمانی آموزش و پرورش با انجمن علمی نخبگان وجود ندارد تا شرایط عضویت دانش آموزان تسهیل شود اما به دنبال تعامل بیشتر هستیم.

استخدام در آموزش‌وپرورش؛ از اعتراض آموزش‌دهندگان نهضت تا پیگیری مجلس

سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در مورد پیگیری وضع تعیین تکلیف استخدامی آموزش دهندگان نهضت اظهار کرد: در قانون سال 95 آموزش دهندگان تجمیعی‌ مطرح شدند که این عبارت برای آموزش و پرورش نامفهوم است و پیگیر حل آن هستیم اما برای به ثمر رساندن آن نیاز به استفسار‌یه است و برای تحقق آن باید مراحل قانونی طی شود و این مسئله نیازمند زمان است.

وی افزود: در شرایطی که نمایندگان مجلس استفساریه ای صادر کنند این کار با سرعت بیشتری انجام خواهد شد اما هنوز این مسئله قطعی نشده است اما از طرف آموزش و پرورش پیگیر آن هستیم.

حدود ۸ هزار نو‌آموز دچار مشکل آمادگی تحصیلی هستند

محمد‌حسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنائی در مورد روند سنجش سلامت نو‌آموزان اظهار کرد: امسال 857 پایگاه سنجش برای نو‌آموزان دبستانی و 485 پایگاه برای نو‌آموزان پیش‌دبستانی در نظر گرفته شد که از این تعداد 337 هزار 741 نفر نو‌آموز پیش دبستانی بودند و بیش از یک میلیون و 138 هزار نفر سنجش انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته 209 هزار نو‌آموز پیش‌دبستانی سنجش شده اما امسال با استقبال بیشتری در این حوزه مواجه بودیم و افرادی که در دوره پیش دبستانی سنجش می‌شوند برای ورود به کلاس اول نیاز به اجرای مجدد این فرآیند ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار