جام جهانی ۲۰۱۸؛

آشنایی با تیم ملی سوئیس در جام جهانی روسیه

سوئیسی‌ها در یازدهمین دوره حضور در جام جهانی این بار در روسیه تلاش می کنند نتایجی بهتر از ۱۰ دوره حضور قبلی خود به دست آورند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی سوئیس در گروه E جام جهانی 2018 روسیه با تیم های برزیل، کاستاریکا و صربستان همگروه است و رقابت سختی با حریفان قدرتمند خود برای صعود از این گروه دارد. 

رشته فوتبال در سوئیس در سال 1895 به وجود آمد و این تیم در سال 1904 عضو فیفا شد. 

تیم ملی سوئیس در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه با تیم های پرتغال، مجارستان، جزایر فارو، آندرو و لتونی همگروه بود که بعد از پرتغال در رتبه دوم گروه B اروپا قرار گرفت و در نهایت نتوانست به طور مستقیم به جام جهانی روسیه صعود کند.

البته سوئیس در مرحله پلی آف در مجموع دو بازی رفت و برگشت با برتری برابر ایرلند شمالی به عنوان بیست و هفتمین تیم به جام جهانی 2018 روسیه صعود کرد.

تیم ملی سوئیس 10 دوره در جام جهانی حضور داشته است و برای یازدهمین بار جام جهانی را در کشور روسیه تجربه می کند.  سوئیس برای چهارمین بار متوالی در جام جهانی شرکت می کند. 

نخستین حضور این تیم در جام جهانی 1934 بوده است که در همین دوره هم به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها صعود کرد. البته این تیم با شکست برابر چکسلواکی با نتیجه 3 بر 2 از این رقابت ها کنار رفت. 

سوئیس در سال 1938 هم با نتیجه 2 بر صفر برابر مجارستان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شکست خورد و از این رقابت ها حذف شد. 

جام جهانی 1954 به میزبانی سوئیس برگزار شد که این تیم در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 5 از اتریش شکست خورد و از این رقابت ها کنار رفت. 

سوئیس در مجموع  10 دوره حضور در جام جهانی 33 بازی انجام داده است که در ادوار حضورش در این رقابت ها 11 برد،4 مساوی،17 باخت بدست آورد. همچنین در این رقابت ها 45 گل زده و 57 گل خورده در کارنامه اش دارد. 

تیم ملی سوئیس در رده بندی فیفا رتبه 17 را بدست آورده است و در سید دوم قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفت. 

ولادیمیر پتکوویچ سرمربی سابق لاتزیو هدایت تیم ملی سوئیس را برعهده دارد. گوکهان اینلر کاپیتان این تیم است. هاینز هرمان با 117 بازی بیشترین بازی ملی را در تیم ملی سوئیس در اختیار دارد. الکساندر فری با زدن 42 گل بیشترین گل ملی را در کارنامه فوتبالی اش دارد. 

تیم ملی سوئیس در 3 اوت 1992 با کسب رتبه 3 برترین رده در فیفا را بدست آورد. این تیم در دسامبر 1998 با کسب رتبه 83 پایین ترین رتبه در فیفا را به خود اختصاص داده بود. 

نکته قابل توجه این است که در سال 1920 یک دروازه بان ایرانی به نام حسین علی خان سردار در ترکیب تیم ملی سوئیس قرار داشت  که این گلر ایرانی از دروازه سوئیس برابر تیم ملی فرانسه محافظت کرد. 

به هر حال باید دید تیم ملی سوئیس می تواند در یازدهمین حضورش در جام جهانی به موفقیت دست یابد یا نه!

انتهای پیام/ 

سوئیس در جام جهانی روسیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار