رونمایی از کتاب سری بر آستان حافظ در جهرم

کتاب «سری بر آستان حافظ» به نویسندگی صمد فرزین نیا در جهرم رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صمد فرزین نیا نویسنده کتاب سری بر آستان حافظ در آیین رونمایی از این اثر فرهنگی گفت: نگارش کتاب  سری بر آستان حافظ ۶ سال به طول انجامیده و مطالب آن در زمینه مقایسه معنایی کلمات، واژه‌ها و ترکیب‌های استفاده شده در اشعار دیوان حافظ با زبان امروزی است.

وی افزود: این کتاب که مشتمل بر ۱۵۳ صفحه است از سوی انتشارات بونیز چاپ و منشر شده و تصمیم دارم درآمد حاصل از فروش آن را که بهای هر جلد آن ۱۰۰ هزار ریال است به مجمع خیرین مدرسه یار اختصاص دهم.

پیش از این کتاب‌هایی همچون واسونک‌های محلی جهرمی، فرهنگ فارسی جهرمی و ترانه‌های محلی جهرم توسط فرزین نیا به رشته تحریر در آمده است.

خواجه شمس الدین محمد شیرازی متخلص به حافظ، غزلسرای بزرگ و از خداوندان شعر و ادب پارسی است. وی حدود سال ۷۲۶ هجری قمری در شیراز متولد شد. علوم و فنون را در محفل درس استادان زمان خود فراگرفت و در علوم ادبی عصر خود، پایه‌ای رفیع یافت و این شاعر نام آور به ویژه در علوم فقهی و الهی تامل بسیار کرد و قرآن را با ۱۴ روایت مختلف از برداشت.

دیوان اشعار او شامل غزلیات، چند قصیده، چند مثنوی، قطعات و رباعیات است. یوهان ولفگانگ فون گوته، دانشمند، شاعر و سخنور مشهور آلمانی، دیوان شرقی خود را به نام او و با کسب الهام از افکار وی تدوین کرد.

لسان الغیب حافظ شیرازی به سال ۷۹۲ هجری قمری در شیراز چشم از جهان فرو بست.
انتهای پیام/ر

رونمایی از کتاب در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار