هاآرتص: اقدام ترامپ خونریزی را برای بیت المقدس به ارمغان آورد

یک نشریه صهیونیستی نوشت رییس جمهور آمریکا با اقدام خود به جای صلح، خونریزی را برای شهر بیت المقدس به ارمغان آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه هاآرتص در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با اقدام خود به جای صلح، خونریزی را برای شهر بیت المقدس به ارمغان آورد.

بر این اساس، به نظر می رسد که رئیس جمهور آمریکا علاقه زیادی به اجرای طرح جراد کوشنر برای ایجاد صلح (سازش) در خاورمیانه دارد اما او با این اقدام خود درباره شهر قدس به خشونت گسترده، ایجاد بی ثباتی در کشورهای متحد آمریکا در خاورمیانه(غرب آسیا) و اقدامات تروریستی دامن می زند. به نظر نمی رسد که اقدامات ترامپ مورد حمایت بسیاری از رای دهندگان به وی باشد.

نظرسنجی جدید دانشگاه مریلند نشان می دهد 63 درصد از مردم آمریکا و از جمله 44 درصد از جمهوری خواهان مخالف انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس هستند. شهر قدس محل زندگی حدود 300 هزار فلسطینی است که بسیاری از آنها در فقر شدید و مناطق فاقد امکانات و با تراکم جمعیت بالا زندگی می کنند. بسیاری از فلسطینی ها در مناطق حومه ای شهر قدس از کمبود امکانات زیرساختی و فرصت های لازم برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی رنج می برند.

جراد کوشنر، داماد ترامپ ماهها است که بر روی از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای حل و فصل این منازعه کار می کند. به نظر می رسد که سخنرانی اخیر ترامپ می تواند به منزله پایانی بر تلاش های چند ماه اخیر کوشنر باشد. در پایان هفته گذشته کوشنر اعلام کرد در جهت پیشبرد منافع مهم آمریکا در خاورمیانه(غرب آسیا) تلاش می کند؛ اما به نظر می رسد ترامپ برای تحکیم جایگاه سیاسی خود همه طرح های وی را نابود کرده است.

در پایان، تبعات این اقدامات ترامپ می تواند شدید باشد. ما می توانیم شاهد خشونت در شهر قدس باشیم. ما می توانیم شاهد خشونت در قلمروهای فلسطینی و یا اینکه حتی در جهان عرب و اسلام باشیم. یک تغییر در موضع آمریکا در رابطه با شهر قدس می تواند سبب بی ثبات شدن وضعیت و جایگاه محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و یا خاندان سلطنتی اردن شود. این موضوع مطمئنا می تواند فرصت قابل توجهی برای تقویت جبهه ایران و دور شدن آمریکا از متحدان اروپایی اش شود.

انتهای پیام/

اقدام ترامپ باعث تقویت جبهه ایران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار