بهترین حرکت برای شکل‌گیری عضلات شکم چیست؟

یکی از بهترین حرکات ورزشی برای صاف شدن شکم و پرورش یافتن عضلات میان تنه حرکت پلانک است. پلانک حرکتی ساده اما تاثیرگذار بر عضلات شکمی است.

بهترین حرکت برای شکل‌گیری عضلات شکم چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حرکت پلانک بر روی لایه‌های داخلی عضلات شکم کار می کند. این عضلات باید پرورش پیدا کنند تا شکم صاف‌تر باشد و ماهیچه‌ای به نظر برسد.

البته همراه با پلانک باید ورزش‌های دیگر انجام شود تا چربی‌ها سوزانده و عضلات مشخص شوند.

رژیم غذایی نیز در این مساله موثر است. باید غذایی سالم بخورید و پروتئین و سبزیجات در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. از خوردن شکر و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

پلانک در دو فرم مختلف انجام می‌شود. در پلانک استاندارد، دست‌ها از آرنج خم نمی‌شود. دست‌ها را باید به اندازه عرض شانه باز کنید و کف دست‌ها را بر روی زمین بگذارید. کنترل وزنی خود را بر روی انگشتان پا و کف دست حفظ کنید. به عضلات قسمت پایین کمر توجه کنید. ستون فقرات و گردن باید صاف نگه داشته شوند. سعی کنید یک دقیقه در این حالت بمانید. 40 ثانیه استراحت کنید و دوباره یک دقیقه دیگر حرکت را انجام دهید. سه دور این حرکت را تکرار کنید. معمولا اشتباهاتی در انجام حرکت پلانک صورت می‌گیرد. یکی از اشتباهات این است که افراد شکم را به زمین نزدیک می‌کنند. این کار باعث می‌شود که عضلات شکم کمتر درگیر شوند.


بیشتر بخوانید:۱۱ دلیل رایجی که نمی‌گذارند چربی‌های دور شکم‌تان آب شوند


اشتباه دیگر این است که افراد در زمان انجام پلانک سر را تکان می‌دهند یا اطراف را نگاه می‌کنند. باید نگاه را بر یک نقطه متمرکز کنید.

در زمان انجام پلانک بدن باید کاملا در یک راستا باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

حرکتی مفید برای شکل‌گیری عضلات شکم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار