انتقاد شدید اولاند از تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی

رییس‌جمهور پیشین فرانسه تصمیم ترامپ را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عاملی برای بی‌ثباتی در خاورمیانه دانست.

 انتقاد شدید اولاند از تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند ­رییس جمهور سابق فرانسه- تصمیم دونالد ترامپ -رئیس جمهور آمریکا- را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بسیار نگران کننده توصیف کرد و آن را عاملی برای بی ثباتی در خاورمیانه دانست.

اولاند که روز پنج شنبه در حاشیه همایشی در مجلس ملی فرانسه سخن می‌گفت، افزود: «تصمیم دونالد ترامپ عواقب بسیار وخیمی خواهد داشت چرا که باعث تشدید مناقشات موجود خواهد شد. این تصمیم نه تنها در غرب آسیا بلکه در سراسر جهان با مخالفت‌هایی روبرو خواهد شد در حالیکه جهان به ثبات، امنیت و گفتگو نیاز دارد».

رییس جمهور سابق فرانسه یادآور شد ترامپ تصمیمی یک طرفه به نفع اسراییلی‌ها گرفته است. به گفته او، این اقدام ترامپ عملکرد نهاد‌های بین المللی را نیز زیر سؤال می‌برد .اولاند از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز به سبب محکوم کردن تصمیم اخیر ترامپ قدردانی کرد. او همچنین از تصمیم ترامپ درباره پیمان آب و هوایی و موضع وی درقبال مسئله هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

رییس جمهور سابق فرانسه تصریح کرد: «رییس جمهور آمریکا با اتخاذ چنین تصمیماتی، وحدت جامعه جهانی را مخدوش کرده است. مسیر سیاست خارجی آمریکا به سوی بی ثباتی و نا امنی پیش می‌رود».

انتهای پیام/

انتقاد اولاند از سیاست‌های ترامپ در عرصه بین‌الملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار