وال استریت ژورنال گزارش داد؛

بن سلمان گرانبهاترین اثر هنری جهان را خریداری کرده است+تصویر

وال استریت ژورنال در مطلبی اعلام کرد خریدار حقیقی نقاشی معروف «لئوناردو دا وینچی»، ولیعهد عربستان سعودی بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وال استریت ژورنال، خریدار نقاشی عیسی مسیح اثر لئوناردو دا وینچی که به تازگی با فروش به مبلغ 450.3 میلیون دلار در نیویورک رکوردشکن شده بود، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، بوده است.

روز گذشته، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت یک شاهزاده سعودی که از خویشاوندان دور بن سلمان بوده است، در حراج این نقاشی موفق به خرید آن شده است. با این‌حال، یک منبع سعودی به وال استریت ژورنال اعلام کرده است وی «نماینده» ولیعهد عربستان بوده است.

ناظران از کشف اینکه ولیعهد سعودی پشت خرید گرانبهاترین نقاشی جهان بوده است بسیار متعجب شدند، زیرا وی در بازار آثار هنری شناخته شده نیست.

به نظر می‌رسد خرید این اثر هنری، اقدامی در جهت پیشبرد سیاست‌های ژئوپولیتیک عربستان در خاورمیانه باشد. وال استریت ژورنال نوشت با توجه به سابقه چندین ساله شاهزادگان قطری در خرید آثار هنری، ممکن است این اقدام ولیعهد سعودی، تلاشی در جهت «به دست آوردن حق بالیدن به فرهنگ» و جلب توجه‌ها به سوی آثار هنری عربستان باشد.

قطری‌ها در سال‌های گذشته با خرید آثار گرانبهای هنری خبرساز بوده اند. در میان این رکوردها، می‌تواند به خرید یک نقاشی معروف اثر پل سزان به مبلغ 250 میلیون دلار اشاره کرد.

روز گذشته، موزه لوور ابوظبی اعلام کرد این نقاشی 500 ساله قرار است به زودی در این موزه تازه‌ تاسیس به نمایش گذاشته شود.

بن سلمان گران‌بهاترین اثر هنری جهان را خریداری کرده است+تصویر

وال استریت ژورنال اعلام کرد اینکه ابوظبی به عنوان مقصد این نقاشی انتخاب شده است می‌تواند انگیزه‌های سیاسی برای خرید آن را توضیح دهد. امارات متحده عربی در زمانی که بن سلمان در حال رسیدن به قدرت است، روابط خود را با عربستان نزدیک‌تر کرده است. امارات مدت‌ها در تلاش بوده است خود را به عنوان مرکزی فرهنگی جا بزند که البته نتایج مناسبی نیز از آن حاصل نشده است. همچنین، عربستان سعودی و امارات هر دو روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده اند.

انتهای پیام/

ولیعهد سعودی خریدار نقاشی دا وینچی بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
وهابی ها که نقاشی را جرم می دانند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
اون نخره پس من بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
آخه خریدن یه اثر از نقاش ایتالیایی چه اعتبار تاریخی واسه عرعرستان میخواد داشته باشه.

اعتبار اون اثر فقط از ایتالیاست و بس.
آخرین اخبار