صبغت‌الله مجددی:

عدم برگزاری انتخابات پارلمانی مشروعیت نظام را تضعیف می کند

صبغت‌الله مجددی از چهره‌های سرشناس جهادی و از اعضای ارشد شورای عالی احزاب جهادی و ملی، بر برگزاری انتخابات پارلمانی تأکید کرد و گفت: عدم برگزاری این انتخابات، مشروعیت نظام را تضعیف می‌کند.

عدم برگزاری انتخابات پارلمانی مشروعیت نظام را تضعیف می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صبغت الله مجددی از چهره‌های سرشناس جهادی و از اعضای ارشد شورای عالی احزاب جهادی و ملی، بر برگزاری انتخابات پارلمانی تأکید کرد و گفت: عدم برگزاری این انتخابات، مشروعیت نظام را تضعیف می‌کند.

آقای مجددی در کنفرانس خبری ‹شورای عالی احزاب جهادی و ملی› گفته است که برخی از عملکردهای حکومت مطابق قانون نیست و باید عزل و نصب کمیشنرال کمیسیون مستقل انتخابات با در نظر داشت قوانین نافذه کشور صورت گیرد.

وی افزوده که انتخابات پارلمانی باید در زمان مشخص شده برگزار شود، در غیر آن صورت مشروعیت نظام تضعیف خواهد شد.

وی همچنین گفت که حکومت باید جریان‌های سیاسی را در جریان تصمیم‌های بزرگ قرار دهد و به دیدگاهای آنان احترام بگذارد.

آقای مجددی اظهار داشت: جریان‌های سیاسی منتقد حکومت نیز از موضع گیری‌های که نگرانی‌های شهروندان کشور را افزایش می‌دهد خودداری کنند.

وی حرکت‌های سیاسی و مدنی را حق شهروندان کشور می‌داند. اما تأکید می‌کند که باید بزرگان از راه مذاکره و گفتگو مشکلات را حل کند و قانون را در نظر داشته باشند.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که به تازگی شماری از منتقدان سیاسی حکومت در قندهار نشستی را دایر کردند و بر ایجاد اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی، وحدت و عدم تفرقه اندازی میان اقوام ساکن در افغانستان تأکید نمودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.