ایکائو طرحی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اطراف کره شمالی ندارد

دو منبع نزدیک به آژانس هوانوردی سازمان ملل اعلام کردند این سازمان به علت آنکه جهت آزمایش‌های موشکی کره شمالی قابل پیش‌بینی نیست، طرحی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اطراف این کشور ندارد.

ایکائو طرحی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اطراف کره شمالی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رویترز گزارش داد دو منبع نزدیک به آژانس هوانوردی سازمان ملل اعلام کردند این سازمان به علت آنکه جهت آزمایش‌های موشکی کره شمالی قابل پیش‌بینی نیست طرحی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اطراف این کشور ندارد.

خطوط هوایی کشور‌های مختلف پس از آزمایش‌های موشکی کره شمالی مسیر حرکت پرواز‌های خود را به منظور اجتناب از عبور از بخش‌هایی از دریای ژاپن به علت احتمال عبور موشک‌های کره شمالی تغییر داده اند. برخی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی مانند ایر فرانس و لوفت هانزا ماه اوت مسیر پرواز‌های خود را تغییر دادند و خطوط هوایی سنگاپور روز جمعه اعلام کرد از ماه ژوئن کلیه پرواز‌های خود را به منظور اجتناب از عبور در مسیر احتمالی پرتاب موشک‌های پیونگ یانگ در منطقه شمال دریای ژاپن تغییر داده اند.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز پنجشنبه به نقل از الکساندر دیونیاک، مدیرکل اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی، اعلام کرد سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) می‌تواند در منطقه‌ای که گمان می‌رود محل عبور موشک‌های کره شمالی است منطقه پرواز ممنوع اعلام کند.

این در حالی است که ایکائو که دفتر مرکزی آن در مونترال کانادا قرار دارد قادر به اعمال قوانین از جمله صدور دستور مسدود شدن حریم هوایی کشور‌ها نیست، اما کلیه مقررات این سازمان تقریبا در تمامی موارد به وسیله ۱۹۱ عضو آن به طور کامل اجرایی شده است.

ایکائو کره شمالی را به علت شلیک بدون اخطار موشک که می‌تواند تهدیدی برای پرواز‌های تجاری باشد، محکوم کرده است.

 

انتهای پیام/

آژانس هوانوردی سازمان ملل در اطراف کره شمالی منطقه پرواز ممنوع ایجاد نمی‌‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار