باید به معلولان نگرشی انسانی داشت

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت:باید به معلولان نگرشی انسانی داشت و باید پذیرفت که داشتن فرزند معلول چه میزان سخت است و چه میزان نیاز به حمایت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید صادقی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: معلولان نیاز به حمایت در تمامی امور داشته و یکی از نیازهای حیاتی این افراد، مناسب‌سازی مسیرهای رفت و آمد و ساختمان‌های اداری است.

وی در ادامه افزود: برخی از این افراد دارای معلولیت شدید بوده و قادر به کار نیستند؛ در چنین شرایطی نیازمند قوانینی برای حمایت مادی و معنوی از معلولان هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: مستمری پرداخت شده به معلولان به هیچ عنوان جوابگوی هزینه زندگی این افراد نیست ولی در حال حاضر بیش از 4 هزار نفر در اصفهان در صف دریافت مستمری هستند و به دلیل نبود اعتبارات قادر به حل مشکلات آن‌ها نیستیم.

صادقی یادآور شد: بر اساس قانون، افرادی که دارای معلولیت شدید و عدم توان انجام کار هستند باید حداقل حقوق قانون کار را دریافت کنند.

وی متذکر شد: برای بهبود وضعیت معلولان نیازمند تغییر نگرش نسبت به آن‌ها هستیم و معلولان به دنبال ترحم نیستند بلکه نیازمند تامین حقوق اولیه خود هستند؛ آن‌ها فقط می‌خواهند که آن‌گونه که هستند دیده شوند و همان‌گونه پذیرفته شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد: در شهر اصفهان 50 هزار معلول وجود دارد و چون نتوانسته‌ایم شرایط حضور آن‌ها در جامعه را فراهم کنیم، کمتر در سطح شهر دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: باید به معلولان نگرشی انسانی داشت و باید پذیرفت که داشتن فرزند معلول چه میزان سخت است و چه میزان نیاز به حمایت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان همچنین اظهار کرد: اگر به سراغ معلولان بروید و از نیازهای آن‌ها بپرسید، موارد ساده‌ای نظیر اشتغال، ازدواج، حمل و نقل و شرایط حداقلی حضور در جامعه را طلب می‌کنند.

صادقی تاکید کرد: خدارا شاکریم که در این هفته گرامیداشت معلولان، همه مسؤولان در کنار معلولان قرار گرفتند و قول‌هایی نیز برای بهبود شرایط داده شد.

وی اذعان کرد: نمایندگان تشکل‌های معلولان در این هفته به شورای شهر رفتند و اعضای این شورا قول‌هایی به آن‌ها دادند؛ همچنین در دیدار فرماندهی انتظامی نیز گشایش مناسبی در حوزه انتظامی و خصوصا راهور ایجاد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در خاتمه به بخشنامه 9 بندی استاندار در حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخشنامه، همه مدیران اجرایی مکلف به تامین حقوق معلولان شده‌اند.

 

انتهای پیام/م

 

50 هزار معلولی که در اصفهان به دلیل نبود زیرساخت کمتر دیده می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار