اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان منتشر کرد:

واکنش متولی فرهنگ استان به برگزاری «شوی زیورآلات» در کاشان

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در باره برگزاری «شوی زیورآلات»در کاشان، توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نظر به برگزاری برنامه‌ای غیرفرهنگی در کاشان با عنوان «شوی زیورآلات» توضیحاتی را منتشر کرد.

در متن توضیحات این اداره کل آمده است: در پی انتشار خبر مربوط به اجرای یک برنامه غیرفرهنگی و مغایر با ارزش‌های اسلامی در شهر دارالمومنین کاشان و واکنش مسؤولان، مردم شریف و متدین و رسانه‌ها در این خصوص؛‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز ضمن تقبیح این حرکت برخود لازم می‌داند در راستای رسالت ذاتی و ماموریت قانونی نسبت به پیگیری موضوع به نحو مقتضی اقدام کند.

در بخش دیگر این مطلب آمده‌ است: بدیهی است که صیانت از حریم فرهنگ و بخصوص جایگاه رفیع کاشان در حوزه دین‌مداری و حماسه و رشادت، وظیفه‌ای همگانی است و این اداره کل نیز به عنوان یکی از متولیان و خدمت‌گزاران حوزه فرهنگ وظیفه خود می‌داند فعالیت‌های متعهدانه، فاخر و ارزشی اهالی فرهنگ و هنر را که منطبق با موازین شرع مقدس و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی باشد، حمایت کرده و در مقابل، از همه ظرفیت‌های حقوقی و قانونی برای پیراستن فضای فرهنگی، پیشگیری و عنداللزوم برخورد با تحرکات غیر متعارف و ضد فرهنگی استفاده خواهد کرد.

 پنجشنبه شب 9 آذر بود که برگزاری اولین «شوی زیورآلات» کشور در شهر کاشان، اعتراض مردم دارالمومنین را به همراه داشت و اهالی این شهرستان نسبت به برگزاری چنین برنامه‌های فراقانونی اعلام نگرانی کردند. هر چند برخی از مسؤولان، برگزاری چنین مراسمی را تکذیب کردند اما فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی چیز دیگری می‌گفت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.