خطیب جمعه قم:

آتشی که ترامپ برپا کرده خود و اسرائیل را خواهد سوزاند

آیت الله حسینی بوشهری ضمن محکوم نمودن اعلام قدس به پایتختی رزیم صهیونیستی گفت:ترامپ آتشی برپا کرده کرده که در گام اول خود آمریکا و اسرائیل خواهند سوخت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله حسینی بوشهری  امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اقدام اخیر ترامپ در اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این اقدام به دلیل حمایت پشت‌پرده برخی سران کشورهای اسلامی و سازش در برابر اسرائیل است که سبب شد ترامپ جرات پیدا کرده و بگوید قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است، هر آسیبی می‌بینیم به‌دلیل کوتاه آمدن برخی از سران مرتجع عربی است.

وی افزود:امروز بیت‌المقدس قبله مسلمانان به عنوان پایتخت اسرائیل انتخاب شده که در مقابل مسلمانان باید سکوت را بشکنند و سفرای آمریکا را در کشورهای اسلامی توبیخ کرده و تظاهرات اعتراض‌آمیز برپا کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تبعات اقدام ترامپ در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا آتشی روشن کرده است که در گام اول خود آمریکا و اسرائیل خواهند سوخت.

امام جمعه قم با تاکید بر لزوم ایستادگی در برابر دشمنان بیان کرد: امروز اگر در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم دشمنان طمع کرده و قصد دارند جا پایی برای خود در سرزمین اسلامی پیدا کنند به دلیل چراغ سبز نشان دادن برخی از سران اسلامی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) عنوان کرد: شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم و هرکسی از خدا و پیامبر (ص) تبعیت کند رستگار و عاقبت به خیر می‌شود و اگر طغیان کرد نابود می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برگزاری کنفرانس اسلامی تصریح کرد: وحدت مسلمانان یکی از موضوعات مهم و اساسی است اما متاسفانه دشمن قصد اختلاف‌افکنی میان ملت‌های اسلامی را دارد. دفاع از کیان اسلام، ضرورت تقویت امت اسلامی و پیشرفت دنیای اسلام مهم‌ترین اهداف وحدت است اما‌ بی‌کفایتی‌ها وحدت را دچار کندی کرده است.

 امام جمعه قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی پرچمدار وحدت است، افزود: یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان وجود دارد که دارای منابع سرشار خدادادی هستند، دشمنان توانمندی‌های مسلمانان را بیش از ما شناختند و قصد دارند با تفرقه‌افکنی به اهداف خود برسند.

وی بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری پرچم وحدت را برافراشته است، هنگامی که مهمانان کنفرانس اسلامی با مقام معظم رهبری دیدار کردند با تعابیری زیبا از ایشان یاد کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تحولات یمن گفت: عربستان قصد داشت انصارالله را خلق سلاح کرده و علیه آن‌ها کودتا کند و چند روز در صنعا شورش به‌پا کرد و در یکی از مساجد همه امکانات و تسلیحات جمع‌آوری شده بود اما انصارالله در برابر این فتنه ایستادگی کرد و علی عبدالله صالح عامل فتنه سعودی‌ها کشته و انقلاب یمن خالص‌تر شد.

خطیب جمعه قم با اشاره به زلزله ی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در فصل زمستان و سرما قرار داریم و شرایط خوبی برای زلزله‌زدگان وجود ندارد، کمک‌های نقدی و همه امکاناتی که وجود دارد برای زلزله‌زدگان ارسال شود.

وی با تاکید بر لزوم ترویج نماز بین جوانان بیان کرد: فضای مجازی در عین حال که عرصه‌هایی از آن تهدید است اما می‌توان از آن در راستای ترویج دین استفاده کرد و مسائل دینی را به اطلاع نسل جوان برسانیم.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های این هفته ی نماز جمعه ی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار