انتقال سفارت آمریکا به قدس توطئه‌ای برای ضربه به اسلام

خطیب جمعه شهرکرد گفت: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، توطئه‌ای جدید برای ضربه به اسلام است.

انتقال سفارت آمریکا به قدس توطئه‌ای برای ضربه به اسلامبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۷ آذر ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیل و انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس، این توطئه را طراحی جدید استکبار و صهیونیست‌ها برای ضربه به جهان اسلام و دهن کجی به مسلمانان دانست.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی به خاطر شکست در طراحی‌های خبیثانه قبلی خود علیه جهان اسلام، بحث انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس را به منظور تصرف بخشی از خاک جهان اسلام و ایجاد پایگاه صهیونیستی مطرح کرده است.

نکونام یادآور شد: استکبار جهانی با طراحی و سازماندهی داعش و درگیری آن با امت اسلامی، برنامه ریزی برای جدا کردن اقلیم کردستان در کشور‌های اسلامی، تلاش برای استعفای تحمیلی نخست وزیر لبنان، حمایت از مواضع عربستان و امارات در یمن و تلاش برای آغاز جنگ در منطقه به دنبال وارد کردن ضربه‌ای به جهان اسلام بود که در تمامی این توطئه‌ها با شکستی مفتضحانه روبرو شد.

وی ادامه داد: اکنون دونالد ترامپ استکبار رئیس جمهور آمریکا در تصمیمی دیوانه‎وار به فکر انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس افتاده است که آن هم با شکست مواجه می‌شود.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه فتنه‌های استکبار جهانی علیه اسلام تنها با مقاومت و ایستادگی خنثی می‌شود افزود: امروز وقت آن است که مسلمانان با مشت‌های گره کرده علیه استکبار جهانی بخروشند.

نکونام در ادامه با اشاره به ۱۸ آذر سالروز معرفی عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی از سوی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۷۰ گفت: سازمان ملل در این روز با پذیرش واقعیتی تلخ، اعتراف کرد که ملت ایران آغازگر جنگ نبوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی و ملت ایران هیچ گاه در پی جنگ طلبی و خشونت نبوده اند، اما همواره از حق خود دفاع جانانه کرده اند.

نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد همچنین به ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳ اشاره کرد و از مسئولان خواست: با دفاع و ترویج ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی، مراقب حاکم شدن فرهنگ غربی در جامعه باشند.

گفتنی است: پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه امروز در شهرکرد و مراکز شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری، و همزمان با سراسر کشور، تظاهرات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی نیز در محکومیت و اعتراض به اظهارات و تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی برگزار شد.

انتهای پیام/ش

فتنه‌های استکبار جهانی تنها با مقاومت و ایستادگی خنثی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار