امام جمعه عسلویه:

فضای مجازی به صورت صحیح استفاده شود همچنین سایت‌ها امانت‌دار باشند

امام جمعه عسلویه با تاکید بر اینکه فضای مجازی باید به صورت صحیح استفاده شود، گفت: سایت‌ها امانت‌دار باشند.

فضای مجازی به صورت صحیح استفاده شود همچنین سایت‌ها امانت‌دار باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک ایام نورانی میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نمونه و برجسته یک انسان الهی بود و پیامبران دیگر هم در مقابل او سر تعظیم و تکریم فرود می‌آورند.

وی ادامه داد: سیرت رسول اکرم(ص) میانه روی بود، اهل تفریط و افراط نبود و آیین او راهنمایی و ارشاد و هدایت بود و کلامش جدا کننده حق و باطل بود. هرچه می‌فرمود عین حق بود، در داوری او غیر از قسط و عدل دیده نمی‌شد و تکریم بزرگترها و ترحم و مهربانی به کوچکترها از خصوصیات آن حضرت بود و عامل موفقیت پیامبر خلق عظیم و مهربانی او نسبت به دیگران بود.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: همین محبت او باعث گسترش دین اسلام بود. ما که پیرو چنین پیامبری هستیم باید از این خلق عظیم آن حضرت پیروی کنیم و الگو بگیریم.

وی در خطبه دوم به فرازی از بیانات رهبر معظم اتقلاب در دیدار با مسئولین نظام و میهمانان همایش وحدت اسلامی اشاره کرد و افزود: آقا فرمودند سیاستمداران آمریکایی خواسته یا ناخواسته اذعان کرده‌اند که می‌خواهند در منطقه غرب آسیا جنگ باشد و مسلمانان به جان هم بیفتند. این سیاست خبیث و ناپاک آمریکایی‌ها است تا رژیم صهیونیستی درحاشیه امن باشد.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: رهبری هم چنین فرمودند جمهوری اسلامی هیچ انگیزه‌ای برای اختلاف با دولت‌های اسلامی ندارد. در داخل ایران وحدت و برادری ایجاد کرده و در دنیای اسلام هم علاقمند به وحدت و برادری است.

وی با بیان اینکه شعار اساسی جمهوری اسلامی تحقق وحدت جهان اسلام است، اضافه کرد: رهبر انقلاب با تجلیل از بصیرت و شجاعت ملت ایران فرمودند ملت شجاع و بصیر ایران مستحکم ایستاده است. ملتی است که در طول تاریخ شبیه ندارد. مشکلات امروز از مشکلات چهار دهه گذشته بیشتر نیست. دوستان جمهوری اسلامی و دشمنانش بدانند ملت ایران با تمام توان این مشکلات و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند و پرچم اسلام را بر قله‌های رفیع جهان به اهتزاز درخواهد آورد.

امام جمعه عسلویه به نقشه آمریکا و اسرائیل در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهبونیستی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور نابخرد و نادان آمریکا با اعلام و حمایت از این طرح به هدف شوم خود نخواهد رسید و باید از روی نعش مسلمانان رد شود که چنین اتفاقی بیفتد.

وی افزود: امروز در سراسر دنیا مسلمانان به این طرح صهیونیستی آمریکایی واکنش نشان می‌دهند و بعد از نماز جمعه در سراسر جهان و در کشور ما راهپیمایی برگزار می‌شود و این نقشه دشمنان اسلام را  محکوم می‌کنند. این جریان باعث وحدت و همدلی مسلمانان می شود و این حرکات ننگین آنها در نطفه خفه خواهد شد و به گور خواهید برد.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: پایتخت خود را به بیت‌المقدس بیاورید، این حرف‌ها را نزنید، سردار عزیز و افتخارآفرین سردار سلیمانی در قضیه داعش خفت و خواری بارتان کرد.

امام جمعه عسلویه با اشاره به به اهمیت فضای مجازی، خواستار استفاده صحیح از این فضا شد و افزود: فضای مجازی هم خوب است هم بد است؛ برخی بد از آن استفاده می کنند. بعضی در این سایت‌ها چه کار می‌کنند. باید امین و امانتدار باشند.

وی بیان کرد: سخنان بنده در تریبون نماز جمعه و جاهای دیگر را با حفظ امانت‌داری بنویسید. اگر انتقاد کردیم بنویسید اما متاسفانه نه تنها سخنان ما را تحریف می‌کنید و حتی چیزی که ما نگفتیم می‌نویسید. چنین افرادی از نظر شرعی مسئولیت پذیر نیستند و احساس مسئولیت دینی ندارند. در سایت‌ها شهردار و فرماندار و مسئول عزل و نصب و جابجا  می‌کنند. اینها باید امانتدار باشند.

هاشمی‌نژاد سالروز شهادت شهید محراب شهید دستغیب را گرامی داشت و افزود: سخنان این شهید بسیار تاثیرگذار بود و حضرت امام(ره) به حق او را معلم اخلاق و مهذب نفوس نامیدند.

در پایان نماز جمعه عسلویه نمازگزاران در راهپیمایی ضد آمریکا و صهیونیستی شرکت کردند و اقدام رئیس جمهور آمریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

راهپیمایان مسیر راهپیمایی از مصلی نماز تا حوزه مقاومت بسیج را با شعار کوبنده طی کردند و خواستار وحدت امت اسلامی برای خنثی کردن این توطئه دشمنات اسلام شدند.

انتهای پیام/پ

استفاده صحیح از فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.