همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید آذرخش

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید آذرخش از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید مختار آذرخش در سال 1313 در یكی از روستاهای شهرستان بناب دیده به دنیا آمد. خانواده ایشان در همان دوران كودكی ایشان به روستای قلعه جوق نقده مهاجرت كردند.سپس شهید كه به علت محرومیت والدین از درس و تحصیل بی بهره مانده بود به نقده عزیمت كرد، بعد از پیروزی انقلاب با درك شرایط منطقه و احساس وظیفه خطر مؤمنین صدیق به صفوف جوانمردان پیوست.


این شهید بزرگوار تابع ولایت،‌ عاشق اسلام و اهل بیت، روزه دار رمضان و عزادار محرم الحرام كه طعم تازیانه استعمار و طاغوت را با رگ و پوست چشیده بود پس از پیروزی انقلاب به مدت یك سال و نیم به صورت افتخاری شب ها در ژاندارمری كشیك می داد تا همشهریانش آسوده بخوابند و روزها به كارگری می پرداخت .در بسیاری از عملیات پاكسازی منطقه شركت کرد، با شروع درگیری در منطقه دارلك مهاباد داوطلبانه به منطقه اعزام شد.


در جبهه در درگیری با ضدانقلاب از ناحيه شكم مجروح شد وقتی به هوش آمد و خود را به غرقه به خون دید با التماس گفت شما را به خدا زخم را ببندید تا به یارانم بپیوندم، آنها به من احتیاج دارند. تكانی به خود داد تا برخیزد اما خونریزی شدید بود و زخم عمیق ضجه ای كرد،‌بیهوش شد و دیگر به هوش نیامدو در تاریخ 60/3/23 به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید مختار آذرخش 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار