پیشرفت 50 درصدی شبکه آبرسانی فضای سبز در منطقه ثامن

شهردار منطقه ثامن مشهدگفت : با اجرای فاز چهارم در مسیر خیابان آیت الله بهجت و خزعلی ، پیشرفت 50 درصدی شبکه آبرسانی فضای سبز در منطقه ثامن محقق خواهد شد.

پیشرفت 50 درصدی شبکه آبرسانی فضای سبز در منطقه ثامنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد گفت : صرفه‌جویی حاصل از اجرای کامل طرح شبکه آبرسانی فضای سبز در منطقه ثامن ، گام موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز اصلاح الگوی مصرف آب در این منطقه به حساب می‌آید.


وی افزود: اجرای پروژه خط انتقال آب خام و تفکیک آب شرب از سیستم آبیاری فضای سبز یکی از اقدامات موثر منطقه در اصلاح الگوی مصرف آب است که در مرحله نخست آن و طی سه فاز،2 هزار و800 متر از این شبکه عملیاتی شده است.


نعمتی ادامه داد: پیشرفت پروژه مورد نظر، تا کنون در امتداد سه بلوار امیرالمومنین(ع) ، وحدت و کامیاب و خیابان آیت الله بهجت در قطاع 2 و3 منطقه ثامن با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد و 400 میلیون ریال می باشد.


شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به تامین منابع مالی به منظور فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم جهت اجرای فاز جدید این پروژه گفت: با تخصیص بودجه یک میلیارد و 400 میلیون ریالی، نسبت به تهیه لوله‌های پلی اتیلن 200 میلیمتری، تجهیز کارگاه و اجرای فاز چهارم شبکه به طول 1200 متر در ادامه خیابان بهجت و همچنین مسیر خیابان آیت الله خزعلی در قطاع یک اقدام شده است.
وی افزود: کل شبکه آبرسانی فضای سبز منطقه ثامن به طول 8 کیلومتر می باشد که با اجرای فاز چهارم، این پروژه به پیشرفت 50 درصدی رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود اجرای کامل این پروژه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال صورت پذیرد که البته تقریبا معادل 2 سال هزینه‌های آب بها و اجرای آبیاری به صورت تانکری است که صرفه‌جویی حاصل از اجرای کامل طرح گام موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز اصلاح الگوی مصرف آب در این منطقه به حساب می‌آید.


انتهای پیام// ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.