بازدید حدود ۶۰ هزار نفراز نمایشگاه صنایع دستی سیستان و بلوچستان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۶۰ هزار نفر از هشتمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در زاهدان بازید کردند.

بازدید حدود ۶۰ هزار نفراز نمایشگاه صنایع دستی سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد بهروز عیسی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۷ آذرماه در قالب ۱۵۶ غرفه شامل ۷۰ غرفه مربوط به استان‌های سراسر کشور و بقیه غرفه‌ها متعلق به فعالان حوزه صنایع دستی این استان برپا شد.


وی ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری و مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت و معدن و تجارت این استان برگزار شد.


وی با بیان اینکه تا کنون ۴۲ اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت کالا شده اند گفت: بیش از ۳۰ اثر نیز امسال در مرحله استانی نشان مرغوبیت را دریافت کردند و در حال سیر مراحل ملی آن هستند.


وی سوزن دوزی، سکه دوزی و حصیر بافی بلوچستان، سفال کلپورگان سراوان، سفال هلونچکان نیکشهر، سفال کوهمیتک سرباز، خُلَک بافی، گلیم بافی، سیاه دوزی، صنایع دستی دریایی، پارچه بافی سنتی (جومه بافی)، کارت بافی (نوار بافی) تسبیح سازی، زیورآلات سنتی، خامه دوزی سیستان، لباس‌های محلی، یزدبافی و آهنگری را از جمله رشته‌های صنایع دستی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۱۰ فروشگاه و افزون بر ۱۲۰ تشکل صنایع دستی در این استان فعالیت می‌کنند.


به گفته بسیاری از کارشناسان صنایع دستی تجلی ویژگی‌های فرهنگی و مظهر تمدن انسان‌های هر جامعه در گذر تاریخ است.

انتهای پیام/گ

نمایشگاه صنایع دستی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار