عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قدس نخستين قبله‌گاه مسلمانان است/اقدام واشنگتن برای همپيمانانش توجيه عقلانی ندارد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: قدس نخستين قبله گاه مسلمانان و مکان معراج پيامبر اعظم است.

قدس نخستين قبله‌گاه مسلمانان است/اقدام واشنگتن برای همپيمانانش توجيه عقلانی نداردحسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی‌بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و علت تعلیق آن، اظهار کرد: دونالد ترامپ سرانجام قانون 22 سال پيش کنگره ايالات متحده مبنی بر به رسميت شناختن شهر قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستی را اجرايی کرد.

وی با بیان اینکه قدس نخستين قبله‌گاه مسلمانان و مکان معراج پيامبر اعظم است، افزود: رژيم صهيونيستی از سال 1948 که فلسطين را اشغال کرد، يهودی‌سازی، حفاری با هدف تخريب مسجدالاقصی و اشغال کامل شهر قدس را در دستور قرار داد.

عابدینی ادامه داد: آمريکا با زمينه چينی برای انتقال سفارتخانه‌اش از تل‌آویو به قدس بصورت رسمی قطعنامه‌های 252، 298، 478 و ... را نقض کرده است، همچنین يونسکو نيز شش ماه پيش قطعنامه‌ای را صادر کرد و اسرائيل را قدرت اشغالگر در بيت المقدس دانست.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: جناح شرارت پيشه غربی، عربی و عبری طی چهار سال گذشته هر تدبيری انديشيد، حاصلی جز ناکامی نداشته است. حمايت از تروريست‌های تکفيری ، تلاش برای سرنگونی دولت سوريه ، ناامن سازی عراق، تحميل جنگ خانمان‌سوز بر مردم يمن و ... در پرونده ناکامی آنان است.

وی تصریح کرد: تلاش سعودی‌ها برای ایجاد توفان بحران در لبنان از طريق مجبور کردن سعد حريري به استعفا از پست نخست وزيری، فتنه‌انگيزی علی عبدالله صالح با وعده و وعيد آل‌سعود در يمن ، تجزيه عراق از طريق تحریک مسعود بارزانی دراقليم کردستان عراق و ... هم طی دو سه ماه گذشته با شکست مواجه شده است.

عابدینی بیان کرد: اقدام آمريکا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستی در سال 2017 آن هم در يکصدمین سالگرد صدور اعلاميه بالفور بيانگر همدستی واشنگتن و لندن در فرو کردن خنجر اشغالگری در قلب سرزمين های اسلامی است، اما به نظر می رسد این اقدام فرصتی فرا روی فلسطينيان قرار خواهد داد زیرا موضوع فلسطين که طی شش سال گذشته به حاشيه رانده شده بود بار ديگر به صدر اولويت های امت اسلامی باز می‌گردد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با این اقدام آمریکا انگيزه لازم برای شعله ور شدن خشم فلسطينيان در چارچوب انتفاضه ایجاد خواهد شد و چهره حمايتگرانه آمريکا از اسراييل که سال‌ها پنهان بود برای همگان آشکار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین گروه‌های فلسطينی که دچار اختلاف شده بودند به وحدت گرایش پیدا می‌کنند.

عابدینی تاکید کرد: عدم همراهی اروپا و حتی سازمان ملل با آمريکا نشان داد که اقدام واشنگتن حتی برای همپيمانانش هم توجيه عقلانی ندارد.

کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: با این تصمیم ترامپ، حقانيت مواضع چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی ايران در حمايت از مردم فلسطين روشن شد و محبوبيت مردمی عناصر مقاومت در برابر سازشکارانی که دستاوردی نداشته اند، افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار