سفر نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به ژاپن

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی با هدف گفتگو درباره اقدامات اخیر این کشور، به ژاپن و تایلند سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی برای بحث و گفتگو در خصوص افزایش فشارها بر پیونگ‌یانگ در هفته جاری به ژاپن و تایلند سفر می کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «جوزف یون» در پی انجام آزمایش موشکی اخیر کره شمالی به منظور بحث و گفتگو در خصوص افزایش فشارها بر این کشور به ژاپن و تایلند سفر خواهد کرد. کره شمالی اخیرا قدرتمندترین موشک بالستیک قاره پیمای خود را آزمایش کرد که قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط آمریکا را دارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در سفر 5 روزه خود به این کشورهای آسیایی با مقامات دولتی ژاپن و تایلند دیدار خواهد کرد. جوزف یون اظهار کرد در ملاقات با مقامات ژاپن و تایلند در خصوص راه های افزایش فشار بر پیونگ یانگ بحث و گفتگو می کند. وی افزود آمریکا همکاری خود با این کشورها را برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی تا زمانی ادامه خواهد داد که پیونگ یانگ مذاکره بر سر کنار گذاشتن فعالیت های هسته ای خود را بپذیرد.

تنش ها در شبه جزیره کره با تداوم آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و همچنین تمرینات تحریک‌آمیز نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به شدت افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/

سفر نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به ژاپن و تایلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار