تولید ترب عظیم الجثه در ایران +عکس

تربی با وزن ۸ کیلوگرم بدون استفاده از هر گونه سم و کود در شهرستان نی ریز تولید شد درحالی که وزن یک ترب معمولی حدود ۴۰۰ گرم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تربی با وزن 8 کیلوگرم بدون استفاده از هر گونه سم و کود در شهرستان نی ریز تولید شد.

علی عبدی کشاورز منطقه مشکان تولید کننده این محصول گفت: هیچ نوع کود و سمی در مرحله داشت این محصول استفاده نکردم و این پدیده تعجب اهالی و کارشناسان را برانگیخته است.

ترب عظیم الجثه در ایران تعجب کارشناسان را برانگیخت +عکس

مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز نیز در این باره گفت: شرایط آب و هوایی منطقه مشکان شهرستان نی ریز و خاک مرغوب این منطقه باعث افزایش ارزش غذایی محصول ترب می شود که این بار در پدیده ای نادر شاهد رشد بیش از اندازه این محصول به افزون بر 8 کیلوگرم هم بوده ایم.

وی افزود: وزن یک ترب معمولی حدود 400 گرم است اما در شرایط اقلیمی و محیطی مناسب، این گیاه می تواند به رشد بالاتری برسد اما تولید ترب هایی با وزن های 6 تا 9 کیلوگرم تعجب برانگیز است.

مجتبی شعاع اظهار کرد: ترب های بزرگ بازار چندان مورد پسند مردم نیست اما نشان دهنده مهیا بودن شرایط منطقه مشکان برای پرورش این نوع سبزیجات است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

ترب 8 کیلویی در نی ریز

برچسب ها: ترب ، سبزیجات ، نی ریز ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار