مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی؛

تعاملات میراث فرهنگی و اوقاف خراسان رضوی افزایش پیدا می‌کند

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:فعالیت میراث فرهنگی در بخش آثار و بنا‌های تاریخی، مذهبی و بقاع متبرکه و امامزادگان با اوقاف مرتبط است.

تعاملات میراث فرهنگی و اوقاف خراسان رضوی افزایش پیدا می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد رحیم رهنما در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی افزود:در خراسان رضوی بیش از ۶ هزار اثر تاریخی و محوطه شناسایی شده که نیاز به شناخت، مطالعه و معرفی بیشتر دارد.
 
وی تصریح کرد: میراث فرهنگی آمادگی دارد آن دسته از بنا‌های تاریخی و مذهبی که وقفی است را با همکاری مشترک اوقاف احیا و بازسازی کند و نسبت به تغییر کاربری آن اقدام نماید چرا که تنها از طریق این میراث است که ارتباط ما با گذشته، حال و آینده پیوند می‌خورد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت: از بخش خصوصی برای حفظ و احیای بنا‌های مشترک وقفی، بهره گیری خواهیم کرد و تفاهم نامه منعقد شده را اجرایی خواهیم کرد. در حقیقت اداره کل اوقاف متولی میراث معنوی است و مجموعه‌های تاریخی و مذهبی همانند حرم مطهر امام رضا (ع) از اوج هنر و معماری ایران اسلامی با خلاقیت زیاد برخوردار است.

حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: یکی از راه‌های موفقیت و رسیدن به اهداف مشترک سازمانی، هم افزایی و تعامل بیشتر بین دستگاه‌ها است.
 
وی افزود: البته هم افزایی بین اوقاف و میراث فرهنگی باید بیشتر شود و اداره اوقاف آمادگی دارد بر اساس ضوابط و مقررات فرهنگی در بنا‌های مذهبی و ثبت شده هماهنگ حرکت کند و کارگروه سرمایه گذاری اوقاف نیز با رعایت ضوابط و مقررات میراث فرهنگی رفتار خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: هریک از اماکن موقوفی دارای یک متولی است که دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند و اوقاف جنبه نظارت بر عملکرد ان‌ها را بر عهده دارد که بر اساس ضوابط و مقررات موجود عمل نماید.
 
حجت الاسلام محمد احمدزاده تصریح کرد: اختلاف نظر‌ها می‌توانند تبدیل به یک فرصت خوب همکاری شوند و ما در حال برنامه ریزی احداث موزه وقف خراسان رضوی هستیم که در ان اثار و اشیای تاریخی و فرهنگی و مذهبی موجود را به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام//ف.ج
 

دیدار مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.