معاون مشاور امنیت ملی ترامپ از مقام خود استعفا می‌دهد

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد «دینا پاول» از دستیاران ارشد دونالد ترامپ، اوایل سال آینده میلادی از سمت خود استعفا خواهد داد.

معاون مشاور امنیت ملی ترامپ از مقام خود استعفا می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد «دینا پاول»، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، قصد استعفا در اوایل سال آینده (2018) را دارد اما همچنان به فعالیت خود در امور مرتبط با خاورمیانه ادامه خواهد داد.

«سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد «پاول» مهره اصلی در تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه بوده است و برنامه‌ی وی از اول ماندن یک ساله در کاخ سفید و برگشتن به نیویورک پس از اتمام این یک سال بود.

«پاول» می‌توانست یکی از چندین مقامات دولتی آمریکا باشد که در سال اول ریاست جمهوری ترامپ از مقام خود استعفا دادند اما این اتفاق رخ نداد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در آستانه استعفا است.

به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، به احتمال زیاد جایگزین «پاول»، «نادیا شادلو» باشد. وی در حال حاضر یکی از کارشناسان شورای امنیت ملی آمریکاست که با «پاول» در تبیین استراتژی امنیت ملی جدید این کشور که انتظار می‌رود در هفته‌های آتی منتشر شود، همکاری می‌کند.

«پاول» یکی از افراد حلقه‌ داخلی دولت ترامپ به شمار می‌رود و معاون «هربرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکاست. وی در سیاست‌های خاورمیانه‌ای نیز با «جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد ترامپ، همکاری می‌کند.

«کوشنر» در بیانیه‌ای اعلام کرد «دینا پاول» خدمت بزرگی به دولت کرده است و یکی از اعضای باارزش تیم [به اصطلاح] صلح اسرائیل و فلسطین به شمار می‌رود. او به فعالیت‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد و در آینده جزئیات بیشتری را در اختیارتان قرار خواهیم داد. 

انتهای پیام/  

استعفای معاون مشاور امنیت ملی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار