امروز؛

۱۰ کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در بروجرد پلمب شد

در شهرستان بروجرد ۱۳ کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که تنها سه کمپ مجوز دارند و مابقی غیر مجاز بوده که در حال پلمب هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در شهرستان بروجرد از ۱۳ کمپ موجود، تنها ۳ کمپ مجوز دارند و مابقی بدون مجوز و غیر قانونی با نام کمپ فعال بوده و گاهی خدماتی را به معتادان ارائه می‌دهند که کاملا غیر کارشناسی بوده و در ترک اعتیاد اثری ندارد.

 احمد گودرزیان معاون فرماندار بروجرد گفت: در حال حاضر ۱۰ کمپ غیر مجاز در بروجرد وجود دارد که این مراکز یکی پس از دیگری در حال پلمپ هستند و اجازه داده نمی‌شود که این کمپ‌ها فعالیت کنند.

 وی در ادامه افزود : هفته گذشته ۷۰ معتاد جمع آوری و به این کمپ‌های مجاز انتقال داده شد تا تحت درمان قرار بگیرند و در تلاش هستیم تا تجهیزات و امکانات کمپ‌ها افزایش یابد تا بهتر بتوانند خدمات را ارائه دهند و افراد از این بلای خانمان سوز رها شوند.

 گودرزیان اظهار داشت: با توجه به این که در بروجرد تنها یک کمپ ترک اعتیاد بانوان وجود دارد، اما این کمپ با مشکلاتی همراه است که در تامین مایحتاج اولیه و برخی از نیاز‌ها به این کمپ کمک‌هایی صورت گرفته تا بتواند همچنان فعالیت داشته باشد.

  "کرم رضا پیردایه" رئیس بهزیستی بروجرد کمبود کمپ‌های ترک اعتیاد را یکی از مشکلات برشمرد و افزود: در حال حاضر تنها ۳ کمپ مجوز دار در بروجرد وجود دارد که یک کمپ مختص بانوان و ۲ کمپ برای آقایان فعالیت دارند، اما این تعداد کمپ جوابگوی نیاز نیست.

 وی افزود: دوره‌ای که در کمپ برای معتادان در نظر گرفته شده یک ماهه است و بعد از این دوره افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند به مرکز TC مراجعه کنند و حدود چهار ماه تحت درمان باشند که در این مدت افرادی که به این مرکز مراجعه کرده اند خروجی خوبی داشته و حدود ۷۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

 پیردایه گفت: سه کمپ دیگر برای بروجرد نیاز است تا با امکانات و تجهیزات و با استفاده از نیرو‌های پزشک، مشاور و مددکار بتوانند در جهت ترک اعتیاد تلاش کنند.

 به گفته وی کمپ‌های ترک اعتیاد مجوز دار تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند و بازرسی‌های منظم از آن‌ها صورت می‌گیرد و پلمپ کامل همه مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

 رئیس بهزیستی بروجرد با اشاره به امکانات کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: کمپ‌های مجاز امکانات و تجهیزات مورد نیاز را برای افراد معتاد و ترک اعتیاد دارند، اما نیاز است توجه بیشتری به کمپ‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/د

پلمب ۱۰ کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
درود بر نیروی انتظامی
آخرین اخبار