چراغپور: لیگ برتر میان هیئت مدیره، دلال و مربی اداره می شود

کارشناس فوتبال گفت: لیگ برتر فوتبال کیفیت مناسبی ندارد چرا که میان هیئت مدیره، دلال و مربی اداره می شود.

جلال چراغپور در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره ارزیابی اش از لیگ هفدهم فوتبال اظهار کرد: لیگ امسال کیفیت لازم را ندارد چرا که جابه جایی زیادی میان بازیکنان و مربیان در تیم ها رخ داده است. به هر حال باید آسیب شناسی صورت بگیرد که چرخش بازیکنان به نفع چه کسانی است.

دانش مربیان ایرانی برای 20 سال قبل است 

او ادامه داد: مربیان لیگ برتر به صورت چرخشی در تیم ها فعالیت می کنند و شاهد حضور مربیان جدید نیستیم. همچنین دانش مربیان برای سال ها قبل است و نباید انتظار ارتقای سطح کیفی لیگ باشیم. تیم های اروپایی به دنبال نگرش های مدرن هستند و به تفکر جدید بها می دهند اما در فوتبال کشورمان به کیفیت بها نمی دهند. به هر حال لیگ برتر ما میان هیئت مدیره، دلال و مربی اداره می شود.

پارس جنوبی زیر ساخت های خود را بهم نزد 

چراغپور درباره عملکرد پارس جنوبی جم در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: موفقیت پارس جنوبی در لیگ امسال به علت این موضوع بود که این تیم  زیر ساخت های خود را بهم نزد و با همان ساختار وارد لیگ برتر شد. به هر حال این تیم منسجم است و توانسته نتایج خوبی در لیگ برتر بگیرد. تیم های مطرح تغییرات زیادی انجام دادند اما پارس جنوبی شاکله اصلی خود را حفظ کرد.

غیبت استقلال در جمع بالا نشینان یکی از دلایل شناور بودن جدول لیگ برتر است 

کارشناس فوتبال درباره عملکرد سایر تیم های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به جز تیم های پرسپولیس و پارس جنوبی که همواره در بالای جدول حضور داشتند سایر تیم ها نوبتی در بالای جدول حضور پیدا می کردند و بعد از مدتی در جدول نزول داشتند. به هر حال جدول لیگ برتر شناور بود و جایگاه تیم ها به جز پرسپولیس و پارس جنوبی مداوم تغییر می کرد. به نظر م حضور نداشتن استقلال در جمع بالانشینان لیگ برتر یکی از دلایل تغییر جایگاه تیم ها در جدول بوده است.

او ادامه داد: غیبت ذوب آهن و سپاهان هم یکی از علت های شناور بودن جایگاه تیم ها در جدول رده بندی است. این دو تیم اصفهانی همواره جزء بالانشینان لیگ بودند اما امسال وضعیت خوبی در جدول ندارند.

چراغپور بیان کرد: تیم تراکتورسازی هم در بین بالانشینان نیست و همین موضوع با عث شده که تا رتبه ششم شاهد نوسانات در جدول لیگ برتر باشیم. به هر حال جابه جایی تیم ها در جدول رده بندی به علت این موضوع است که تیم ها به جز پرسپولیس و پارس جنوبی جم تاکنیک و پتانسیل لازم را ندارند و به نوبت در رده های سوم تا ششم قرار می گیرند.

کارشناس فوتبال در پایان درباره عملکرد سپید رود رشت خاطر نشان کرد: 5 باخت در اواخر بازی های نیم فصل اول باعث شده بود که نظام تیمی سپیدرود رشت متزلزل شود. این تیم نیاز به ترمیم در برخی از پستهای خود را دارد. به هر حال این تیم باید در نیم فصل دوم 16 امتیاز کسب کند تا در لیگ برتر بماند. البته امتیاز گیری در نیم فصل دوم سخت است چرا که همه تیم ها با آمادگی بالا در این بازی ها حاضر می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.