استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در پی واردات بی‌ رویه برنج

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در پی واردات بی‌ رویه برنج سخت دنبال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هستم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی  گفت : محمود حجتی می گوید برای واردات برنج تحت فشار جهانگیری و شریعتمداری هستم.

وی با بیان اینکه واردات بی‌ رویه برنج ، به خاطر منافع یک عده‌ای است که در دستگاه‌های دولتی نفوذ دارند گفت : وزیر یک کشور می‌خواهد از راه واردات کشور را اداره کند و من سخت به دنبال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هستم.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود : در دستگاه‌های دولتی هم یک عده هستند که منافع آن‌ها را بر منافع ملی کشور می‌فروشند و این کارها خلاصه‌اش اتفاقات امروز برنج در گیلان می‌شود.

مهرداد لاهوتی گفت : هفته گذشته سؤالی را از وزیر جهاد کشاورزی پرسیدم که میزان برنجی را که نیاز داریم‌ چقدر است؟ و ایشان علی‌ رغم اینکه همیشه  سرانه مصرف برنج کشور را ۳۶ کیلوگرم اعلام می کرد  اما این دفعه حرفش را عوض کرد.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، محمد صادق حسنی نماینده رشت هم حضور داشتند افزود : من به وزیر گفتم که اصلاً در مورد 2 میلیون ۸۰۰ هزار تن نمی خواهم بحث کنم و همان 3 میلیون ۲۰۰ هزار تن شما که من اعتقاد دارم عدد غلطی است ،  ما اعتقاد داریم که 2 میلیون ۴۰۰ هزار تن برنج تولید می‌شود اما وزیر به 2 میلیون ۲۰۰ هزار اعتقاد دارد.

مهرداد لاهوتی خاطر نشان کرد : اگر ما همان یک ‌میلیون تن برنج تولیدی را در کشور نظر بگیریم، در6 ‌ماهه سال گذشته ۶۰۸ هزار تن  و در 7 ماه امسال هم یک‌میلیون ۶۰ هزار تن برنج وارد کردند ،  با توجه به این مسئله الآن تکلیف چیست؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر  برای ثبت سفارش محدد به وزارت بازرگانی نامه نوشته است گفت : یک‌میلیون تن تا پایان امسال و با محاسبه یک ‌میلیون تن برنج قاچاق در جمع 3 میلیون ‌تن می‌شود و این یعنی که وزیر یک کشور می‌خواهد از راه واردات کشور را اداره کند.

وی تصریح کرد : من در جلسه با وزیر کشاورزی گفتم که اجازه دهید ما حداقل زمین‌هایمان را تغییرکاربری دهیم تا  دست از سر ما بردارید زیرا شما نیاز به کشاورزی ندارید و ما هم‌ نمی‌خواهیم‌ کشاورزی کنیم.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در جلسه با وزیر کشاورزی محمود حجتی به من گفت ما تحت‌فشار یک عده هستیم بیان کرد : وی در آن جلسه گفت که من تحت ‌فشار آقای جهانگیری هستم و یک‌بار دیگر هم گفته بود ما تحت‌فشار آقای شریعتمداری هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : من سراغ رهبری معظم انقلاب می‌روم و دست به دامن ایشان می‌شوم.

مهرداد لاهوتی گفت : بعد از این اتفاقات  محمود حجتی آمد و نامه نوشت به ‌وزارت صنعت - معدن و تجارت که فعلاً واردات متوقف شود که خدا را شکر متوقف ‌شده است.

وی تصریح کرد : من انتقادات بسیاری از ایشان دارم و از جمله نمایندگانی هستم که سخت دنبال استیضاح ایشان هستم.

 

انتهای پیام/م.ع

درخواست نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی مبنی بر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
انشالله مشکلات با برسی و با نظارت بیشتر به خوبی حل بشه