مدیر بورس منطقه‌ای فارس خبر داد؛

۳۵ میلیون سهم در بورس استان فارس معامله شد

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس از معامله ۳۵ میلیون سهم در بورس این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس اظهار داشت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه‌ای استان فارس ۳۵ میلیون و ۲۹۷ هزار سهم و حق تقدم به ارزش ۹۷ میلیارد ریال مبادله شد.

وی با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به ۲۱۹ شرکت است، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۵ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ شرکت کارگزاری در بورس این استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در دوره مورد نظر در مجموع برای ۱۸۰ نفر کد سهام‌داری جدید صادر شده است.

وی عنوان کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، کمباین‌سازی ایران و آلومینیوم ایران بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های کمباین سازی ایران، آلومینیوم ایران و ذوب آهن اصفهان بیشترین تقاضای فروش را داشته‌اند.

ترابیان افزود: سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری «سایپا»، «توسعه معادن و فلزات» و «معدنی و صنعتی چادرملو» با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های «صنعتی و معدنی چادرملو»، «توسعه معادن و فلزات» و «آهن و فولاد ارفع» بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته به میزان ۶۱ واحد کاهش یافت و به عدد ۹۱ هزار و ۹۲ رسید.
انتهای پیام/ر

معاملات بورس منطقه‌ای در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار