اعزام زائران بار اولی از مازندران به مشهد

۵۱ زائر بار اولی در مازندران از محل عواید حاصل از موقوفات مازندران روانه مشهد مقدس شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت ‌الاسلام ابراهیم حیدری ‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در مراسم اعزام ۵۱ زائر بار اولی از مازندران به مشهد مقدس که در راستای اجرای نیت واقف صورت گرفت و در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، گفت: اوقاف و امور خیریه در سطح کشور این افتخار را دارد که هر ساله افرادی را که تاکنون به مشهد مقدس و کربلای معلی نرفته اند، اعزامشان را از محل موقوفات مرتبط انجام می ‌دهد.

وی افزود: اعزام زائران باراولی به کربلا نیز در اسفندماه با همت معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف انجام می‌ شود زیرا بسیاری از استان‌ها در مناطق مرزی حداقل امکانات را ندارند اما امروز افتخار سازمان اوقاف این است که این اقدام را انجام می‌دهد.

حجت ‌الاسلام حیدری گفت: اعزام افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) در مشهد نرفتند یکی از نیت‌ های واقفان خیراندیش به شمار می رود که سالهای گذشته انجام شده است، همچنین برخی از واقفان خیراندیش وقف می ‌کنند کسانی که تا به حال کربلا نرفته اند به کربلا بروند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: اکثر هتل ‌ها و مکان‌ هایی که برای زائران در نظر گرفتند طوری است که حرمت آنها هم حفظ شود زیرا پول این اعزام ها با اوقاف است و انسان‌های بزرگ و خیراندیش در چند صد سال قبل وقف کرده‌اند و مال خود و دارایی خود را برای این مسیر قرار داده‌اند.

حجت ‌الاسلام حیدری گفت: در همین ایام اخیر و در اربعین ۱۲ نفر از فرزندان اوقاف موکبی را به نام حضرت علی اصغر(ع) در عراق برپا کردند و پرچم اوقاف مازندران آنجا برافراشته شد و در کشور حرف اول را زد.

انتهای پیام/ م

۵۱ زائر بار اولی در مازندران در راه مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار