رئيس مركز عمليات بازرسي ناجا مطرح کرد:

مهارت‌محوری، رويكرد آموزش در نيروی انتظامی

رئيس مركز عمليات بازرسي ناجا با بيان اينكه داشتن مهارت، حرف اول را در انجام بهتر مأموريت‌ها می‌زند، رويكرد آموزش در ناجا را مهارت‌محوري عنوان كرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرامرز اخلاقی در مراسم آغاز به کار هیأت نظارت و بازرسی ناجا از قرارگاه جهادی تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و مباحث علمی، همواره به امر آموزش تأکید شده و در توان رزم و آمادگی جسمانی مورد تأکید مقام معظم رهبری و فرمانده ناجا نیز آموزش حرف اول را می‌زند.

وی افزود: اگر سازمانی را به شکل یک درخت تشبیه کنیم، ریشه این درخت آموزش است  و میوه و ثمره آن نیز بستگی به ریشه آن دارد؛ همان‌طور که اگر ریشه محکم باشد درخت نیز تنومندتر شده و میوه و ثمره خوبی را نیز به بار می‌دهد، اگر سازمانی هم بخواهد مقتدر و پویا شود، باید عناصر آن دارای مهارت و آموزش‌های لازم باشند.

رئیس مرکز عملیات بازرسی کل ناجا رویکرد آموزش در بیشتر سازمان‌ها را دانش‌محوری عنوان کرد و گفت: رویکرد نیروی انتظامی در آموزش برخلاف سازمان‌های دیگر به دلیل نوع مأموریت‌های آن مهارت‌محوری است.

رئیس هیأت نظارت و بازرسی ناجا گفت: بی شک آن چیزی که مأموران را در انجام مأموریت مسلط می‌کند داشتن مهارت است و به همین دلیل باید مهارت کارکنان نیروی انتظامی روز به روز ارتقا پیدا کند.

وی موضوعات مهم مورد توجه در نظارت بر قرارگاه جهادی تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان اصفهان را مربوط به دفاع شخصی، آمادگی جسمانی، توان رزم و عملیاتی کارکنان و مهارت در تیراندازی با توجه به قانون به کارگیری سلاح عنوان کرد و بیان داشت: در این موضوعات از تمامی مأموران در پلیس‌های تخصصی آزمون‌های لازم گرفته می‌شود.

اخلاقی ارزیابی میزان توانمندی کارکنان، ایجاد تحرک و پویایی در بین کارکنان، حساسیت مسؤولان ناجا به امر آموزش، ایجاد هماهنگی بین نیروهای صف و ستاد، بهبود ارتقای دانش و مهارت کارکنان و کاهش هزینه در انجام مأموریت‌ها را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای قرارگاه جهادی تربیت و آموزش ناجا از زمان راه‌اندازی آن تا کنون عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این نوع بازرسی‌ها و ارزیابی‌های دوره‌ای باعث خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر مأموران انتظامی استان به مردم می‌شود، ابراز کرد: با زحمات مسؤولان انتظامی استان و مدیریت سردار معصوم‌بیگی شاهد تحول خوبی در ارتقای آموزش و مهارت نیروهای فرماندهی انتظامی استان اصفهان خواهیم بود.

مهدی معصوم بیگی نیز در ابتدای این مراسم گفت: آموزش موضوع بسیار مهمی برای پیشرفت و تعالی سازمان‌ها است و بی‌تردید مسیر بالندگی و پویایی هر سازمانی از شاهراه آموزش عبور می‌کند.

وی آموزش را موجب بهره‌وری و کاهش هزینه در سازمان‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: مقام معظم رهبری همواره از آموزش به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در نیروی انتظامی یاد کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که آموزش نقش محوری و اساسی را در همه سازمان‌ها ایفا می‌کند، تصریح کرد: البته در محیط نیروی انتظامی به دلیل تنوع مأموریت‌ها باید به موضوع آموزش متفاوت‌تر از دیگر سازمان‌ها پرداخته شود.

وی افزود: بر این اساس با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و پیگیری جانشین فرمانده ناجا قرارگاه جهادی تربیت و آموزش راه‌اندازی شد و امروز شرایط آموزش در این نیرو بهتر از گذشته است.

معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی استان در گذشته و سالیان اخیر به صورت جدی به موضوع آموزش کارکنان پرداخته و در دوره جدید فرماندهی نیز این امر با اهتمام مضاعف‌تری پیگیری می‌شود.

وی در پایان با بیان این‌که هر چقدر در میدان آموزش تمرین و عرق ریخته شود در میدان نبرد خون‌های کمتری ریخته خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش‌هایی که به کارکنان ارائه شده شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی در مأموریت‌های انتظامی استان بودیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار