آموزش هنر در دانشگاه ها از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند

استاد تمام دانشگاه تهران گفت: اگر به کارهای فرهنگی در کشور توجه نشود زندان ها پر می شود و آموزش هنر در دانشگاه ها از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی عصر امروز در مراسم هفتادمین سالروز استاد تئاتر دانشگاه تهران، فرهاد ناظر زاده کرمانی در تماشاخانه ارغنون با بیان اینکه کلاس های درس این استاد بزرگ دانشگاه از یک ویژگی خاصی برخوردار است، گفت: این استاد دانشگاه تهران از  ابتدا اعتقادی شدید به اجتماعی شدن تئاتر داشتند و دانشجویان را در دانشگاه به تمرین و ممارست توصیه می کردند.

وی ادامه داد: استاد ناظرزاده در تشکیل واحدهای دانشگاهی کمک بزرگی می کردند و خود پیگیر فعالیت مراکز آموزشی بودند و کتاب های زیادی را تالیف کرده اند.

شفیعی عنوان کرد: یک نهاد فرهنگی نیازمند استادان بزرگی است و ناظر زاده به عنوان یک استاد تئاتر در دانشگاه تهران شناخته شده است.

اگر به کارهای فرهنگی در کشور توجه نشود زندان ها پر می شود

در ادامه مراسم فرهاد ناظر زاده کرمانی، استاد تمام دانشگاه تهران در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی گفت: من وقتی موفقیت بسیاری از دانشجویانم را که برای من  مانند فرزندانم می مانند می بینم خوشحال می شوم و و از اینکه این تعداد فرزند معنوی دارم بسیار خرسندم.

وی بیان کرد: نقش شخصیت ها در تاریخ بسیار مهم است و تاریخ ایران پر از لحظات تراژدی و کمدی است.

ناظرزاده عنوان کرد: کاهش تصدی گری دولت در حوزه تئاتر یکی از تصمیمات مهم امروز است.

وی تاکید کرد: آموزش ،پژوهش و آفرینش سه مقوله مهم است تا آموزش هنر نمایشی به خوبی در جامعه و دانشگاه های کشور شکل بگیرد.

ناظر زاده ادامه داد: تئاتر باید از مردم برخیزد، اگر به کارهای فرهنگی در کشور توجه نشود زندان ها پر می شود و آموزش هنر در دانشگاه ها از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

در ادامه داوود نام ور مدیر تماشاخانه ارغنون و شاگرد این استاد دانشگاه تهران گفت: من از استادم یاد گرفتم که در گسترش فرهنگ نقش داشته باشم و امیدوارم بتوانم با الطاف خدا در این راه تلاش کنم.

وی بیان کرد: در راستای گسترش فرهنگ و سپاسگزاری از استاد برجسته تئاتر دانشگاه تهران، من سالن تئاتر ۱۳۰ نفره تاسیس  و نام مجموعه را به نام استادم نامگذاری کردم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار