لزوم بهره مندی از خرد جمعی در حفظ باغستان قزوین

استاندار قزوین برلزوم بهره مندی از خرد جمعی و مشارکت مدیران و سازمان‌های مردمی در حفظ و احیای مجموعه باغستان بعنوان یک ضرورت جدی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استانداردر نشست با تشکل‌های زیست محیطی استان افزود: احیاء، حفظ، نگهداری و تامین امنیت مجموعه باغستان قزوین یک امر مهم و بدیهی است که هیچکس مخالف این موضوع نیست و هر کس موافق این مساله نباشد در حق مردم استان ظلم و جفای بزرگی کرده است.

زاهدی ثبت باغستان را به عنوان اثر ملی اقدام مهمی دانست و افزود: سازمان محیط زیست کشور بعد ازاین، استان را در حفظ و احیای این مناطق با اهمیت یاری خواهد کرد.

استانداربا تاکید بر ضرورت جلوگیری از تخریب باغستان ادامه داد: اگر لازم باشد برای حفظ این عرصه در طرح جامع نیز تجدید نظر می‌شود.

زاهدی گفت: آنچه تاکنون باعث تخریب جنگل ها، مراتع و فضای سبز در کل کشور شده، بیشتر دیدگاه‌های اقتصادی و نگاه درآمدزایی بوده است و باید تلاش شود تا ارزش اقتصادی زمین‌هایی با کاربری باغستان از کاربری‌های مسکونی بیشتر شود تا مالکان این عرصه انگیزه‌ای برای حفظ و احیاءآن‌ها داشته باشند.

استاندار افزود: مهم‌ترین مساله برای باغستان تامین آب این مناطق است که در جلسه‌ای برای این امر مهم یک تصمیم کوتاه مدت اتخاذ شده است و برای طرح بلند مدت نیز قرار است از سوی مشاور بررسی کارشناسی انجام شود و با در نظر گرفتن مساله امنیت، راه‌های دسترسی پاسخ کارشناسی را ارایه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار