رستگاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

درختان شناسنامه شهر هستند/ لزوم اختصاص 10 درصد از فضاهای شهری به فضای سبز توسط شهرداری

رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران گفت: شهرداری بر اساس قانون هوای پاک در برنامه پنج ساله دولت باید حداقل 10 درصد از مساحت فضاهای شهری را به فضای سبز اختصاص دهد.

درختان شناسنامه شهر هستند/ لزوم اختصاص 10 درصد از فضاهای شهری به فضای سبز توسط شهرداریمحمدحسین بازگیر رئیس اداره کل محیط زیست شهران تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم حفاظت و گسترش فضای سبز شهری اظهار کرد: بر اساس قانون، متولی گسترش و توسعه فضاهای شهری و مسئول نگهداری از درختان و فضای سبز شهرداری است.

وی افزود: شهرداری بر اساس قانون هوای پاک در برنامه پنج ساله دولت باید حداقل 10 درصد از مساحت فضای شهری را به فضای سبز اختصاص دهد.

بازگیر گفت: داشتن فضای سبز صرفا برای زیبایی و سلیقه نیست، بلکه یک تکلیف قانونی است که تمام موسسات، شرکت‌ها، واحدهای خدماتی و نهادهای عمومی باید بخشی را برای ایجاد فضای سبز اختصاص دهند.

وی ادامه داد: اگر جایی کاربری باغ را دارد، قانون حفظ و گسترش فضای شهری و باغات با تغییر کاربری آن به هر نحوی مخالف است و اگر مالکی اقدام به تغییر کاربری باغی دهد، شهرداری مکلف است تا با مالک باغ برخورد کند.

رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران گفت: در صورت سرپیچی شهرداری از این قانون، شورای شهر که ناظر بر اعمال شهرداری است باید به این موضوع ورود کند و اجازه تغییر کاربری را به مالکان باغ‌ها ندهد.

وی با بیان اینکه درختان علاوه بر داشتن خدمات زیستی موجب جلوگیری از آلودگی هوای شهر نیز می‌شوند، افزود: درختان شناسنامه شهر هستند و میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهر با این درختان شناخته می شوند که ما باید آن ها را به رسمیت بشناسیم و برای حفظ آن ها تلاش کنیم.

رئیس اداره کل محیط زیست شهر تهران اظهار کرد: قطع درختان داخل شهر چه در بلوارها و خیابان‌ها و چه در داخل مکان‌های خصوصی فقط با اخذ مجوز از شهرداری امکان پذیر است.

وی افزود: اگر قصد داریم که مشکلات محیط زیستی را حل کنیم و کیفیت زندگی خود را ارتقا بخشیم، باید از درختان به عنوان تنفس شهر محافظت کنیم.

بازگیر با بیان اینکه منطقی نیست درخت 30 ساله را قطع کنیم و به جای آن نهال یکساله بکاریم، گفت: شهرداری و شورای شهر باید پاسخگوی تمام اتفاقاتی باشند که برای درختان رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

شهرداری مسئول نگهداری از فضای سبز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار