بختیاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نظر ابطحی درباره کناره‌گیری جهانگیری از دولت شخصی است/مجموعه اصلاح‌طلبان چنین تصمیمی نگرفته‌اند

رنایب رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اظهارنظر ابطحی درباره کناره‌گیری جهانگیری از دولت،کاملا شخصی و سلیقه‌ای است.

سامان بختیاری نایب رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات اخیر ابطحی مبنی بر اینکه اصلاح طلبان به شرط خروج جهانگیری از دولت در انتخابات آتی از او حمایت می‌کنند، گفت: اینگونه اظهارنظرها کاملا شخصی و سلیقه‌ای است چرا که در مجموعه اصلاح طلبان چنین تصمیمی گرفته نشده است.

بختیاری افزود: اینکه اظهارنظر آقای ابطحی به مرحله اجرا برسد، مستلزم تصمیم‌گیری در مجموعه‌های بالادستی اصلاحات مثل شورای هماهنگی یا شورای عالی سیاستگذاری است.

وی درباره دلیل طرح چنین اظهاراتی از طرف ابطحی، بیان کرد: علت طرح چنین موضوعی احتمالا این است که آقای ابطحی می‌خواهد دولت بعدی کاملا اصلاح طلب باشد، غافل از اینکه دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا به این جمع بندی رسیده‌اند که با حفظ اصول و چارچوب‌ها به سمت تعامل و اعتدال بروند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان دلیل حمایت جریان اصلاحات از روحانی را ایجاد فضای اعتدالی در کشور عنوان کرد و گفت: در هر دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته اصلاح طلبان می‌توانستند از کاندیداهای اصلاح طلب حمایت کنند اما در نهایت جمع بندی به حمایت از روحانی منجر شد.

بختیاری گفت: احساسم این است که عقلانیت در جامعه سیاسی ایران نمود بیشتری پیدا کرده است و دیگر تفکرات رادیکال و تند قابل پذیرش نیستند.

وی تصریح کرد: شاید دغدغه آقای ابطحی این باشد که دولت روحانی تماماً اصلاح طلب نیست یا اینکه رئیس جمهور شعارهای اصلاح طلبانه‌اش را اجرا نکرده است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به اینکه آیا دلیل چنین اظهاراتی این نیست که جریان اصلاحات از روحانی فاصله گرفته است، تصریح کرد: چنین تحلیلی را قبول ندارم چرا که اصلاح طلبان در دو انتخابات گذشته تصمیم به حمایت از روحانی گرفتند و در ستادهای او فعال بودند تاکنون نیز اصلاح طلبان نگفته‌اند که دولت روی کار آمده ارتباطی با آنان ندارد.

بختیاری با بیان اینکه اصلاح طلبان مطالبات مردم را در انتخابات مطرح کردند، گفت: شرط اصلی حمایت ما از روحانی این بود که او به مطالبات مردم توجه و آنها را محقق کند اگر در آینده میان روحانی و این مطالبات زاویه‌ای ایجاد شود آن زمان ممکن است اصلاح طلبان بگویند دیگر حامی دولت روحانی نیستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر که دولت از برخی شاخصه‌ها همچون جوان‌گرایی عدول کرده است و اصلاح طلبان در مقام انتقاد وارد عمل شده‌اند و مطالبات را مطرح می‌کنند، چنانچه در بحث جوانگرایی هم از دولت خواسته شد تا به روند پیرسالاری خاتمه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار