استاندار سمنان؛

ضرورت نوسازی ماشین آلات استخراخ مواد معدنی در سمنان

نوسازی ماشین آلات استخراج مواد معدنی استان سمنان با هدف کاهش هزینه تولید ، افزایش بهره وری و اشتغالزایی ضروری است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان گفت : برجام این فرصت ارزشمند را به صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی استان سمنان داد تا با نوسازی ماشین آلان خط تولید در افزایش بهره وری کیفیت محصولات گام بردارند.

وی اظهارداشت : اقتصاد سمنان در بخش معدن نیازمند نوسازی ماشین آلات استخراج مواد معدنی است و در دولت تدبیر و امید تسهیلات قابل توجه ای در این بخش تخصیص داده شد.

خباز تصریح کرد : سمنان از استان های مهم و راهبردی کشور در استخراج معادن است که براساس برنامه ریزی اصولی تلاش می شود از فروش خام این مواد جلوگیری و با فرآوری آن، ارزش افزوده بالاتری وارد چرخه اقتصاد استان شود.

40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغالسنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.

استاندار سمنان با اشاره به این که بخش صنعت و معدن سهم عمده در ایجاد اشتغال پایدار در این استان دارد، بیان داشت : نزدیک بودن به پایتخت و قرار گرفتن در مرکز ایران موقعیت ویژه ای را برای توسعه صنایع در سمنان به وجود آورده است.

خباز افزود : حفظ واحدهای تولیدی موجود و ایجاد واحدهای معدنی جدید با فرصت های شغلی پایدار از جمله راهبردهای گروه اقتصادی سمنان برای کاهش آمار بیکاری در این استان است.

وی تصریح کرد : در چارچوب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور افزایش میزان تولید و اشتغال در استان، جذب سرمایه گذار برای تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت کاری دستگاه های اجرایی در این استان است.

انتهای پیام / ذ

بیش از 90 درصد سلستین کشور در استان سمنان اکتشاف می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار