معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی مطرح کرد؛

اعطای گرنت‌های پژوهشی در مرکز ملی تحقیقات آموزش علوم پزشکی

یزدانی از اعطای گرنت‌های پژوهشی، گرنت‌های دانش‌پژوهی‌ آموزشی‌ و گرنت‌های‌ حمایت از پایان‌نامه‌های آموزش پزشکی در مرکز ملی تحقیقات آموزش علوم پزشکی خبر داد.

اعطای گرنت‌های پژوهشی در مرکز ملی تحقیقات آموزش علوم پزشکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرام یز‌دانی معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی‌ آموزش علوم پزشکی در مراسم افتتاح مرکز‌ ملی تحقیقات راهبردی‌ علوم پزشکی گفت: بحث‌ آموزش در پزشکی‌ مخاطبان زیادی پیدا کرده است و در کنگره‌های جهانی آموزش پزشکی بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان از ایران است که باید در این عرصه کیفی‌سازی مقالات را در نظر داشته باشیم.

یز‌دانی در ادامه با بیان اینکه توسعه علوم پزشکی‌ با در نظر داشتن نوآوری از رسالت‌های آموزش پزشکی کشور است اظهار داشت: در این راستا در وزارت بهداشت تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد را در دستور کار قرار می‌دهیم‌.

ایران رکورددار تعداد مقالات در همایش‌های بین‌المللی پزشکی

وی از سطوح مختلف‌ سیاستگزاری‌، مدیریت آموزشی‌، تدریس و یادگیری‌ در راستای مرکز ملی تحقیقات راهبردی‌ آموزش علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد: طی 30 سال گذشته شاهد حجم بالایی از پژوهش‌ها بوده‌ایم به طوری که ایران رکورددار‌ مقالات همایش‌های بین‌المللی است و از کشورهای اروپایی نیز مقالات بیشتری داشته‌ایم.

معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی‌ آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: باید با کیفی‌سازی مقالات و پژوهش‌، اولویت‌گذاری مقالات و پژوهش‌ها و موضوع‌بندی پژوهش‌ها شاهد تصمیم‌گیری مبتنی‌بر شواهد باشیم‌.

 یز‌دانی گفت: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی پلی بین پژوهشگران و تصمیم‌گیرندگان است‌ و با اعطای‌ گرنت‌ می‌توانیم تشویقی‌ برای پژوهشگران داشته باشیم‌.

وی گفت: صرفاً نتایج پژوهش برای تصمیم‌گیری‌ها کافی نیست بلکه باید کیفی‌سازی پژوهش‌ها را هم در نظر بگیریم.

 یزدانی‌ در ادامه مدیریت‌ بر تدوین‌ دانش‌، تبدیل‌ پژوهش‌ به راهکار‌، آموزش توانمند‌سازی محققان، فرهنگ سازی‌ تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد، توسعه آموزش و سایر اهداف را از رسالت‌های این مرکز عنوان کرد.

 وی از گرنت‌های پژوهشی، گرنت‌های دانش‌پژوهی‌ آموزشی‌ و گرنت‌های‌ حمایت از پایان‌نامه‌های آموزش پزشکی در این مرکز خبر داد و افزود: واحدهای‌ پژوهشی مرکز، کمیته‌های تخصصی‌ مرکز‌ و شورای پژوهشی مرکز‌ با در نظر داشتن ساختارهای جامع در این عرصه ایفای نقش می‌کنند.

 یز‌دانی از راه‌اندازی سامانه مدیریت پژوهش مرکز خبر داد و افزود: تعریف‌ 6 کمیته‌ موضوعی در سامانه‌ با در نظر داشتن برنامه‌ریزی درسی‌، آموزش مجازی، ارزشیابی‌، مدیریت‌ و رهبری‌ آموزشی‌، روش‌ تدریس‌ و روانشناسی‌ شناختی و تربیتی در آموزش پزشکی به کمک محققان خواهد آمد و امیدواریم‌ با فعالسازی‌ واحدهای پژوهشی مرکز شاهد نتایج خوبی در این مرکز باشیم.

هر یک میلیون تومان گرنت‌ یک امتیاز محصول

 معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی‌ آموزش علوم پزشکی گفت: در فرآیند نوآوری به از‌ای هر یک میلیون تومان گرنت‌ یک امتیاز محصول می‌خواهیم‌ که می‌توانیم‌.

 وی در ادامه فعالسازی واحدهای پژوهشی و انتخاب افراد موفق را از دیگر امتیازات مرکز ملی تحقیقات راهبردی اموزش علوم پزشکی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار