نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:

لنج‌های تجاری در بنادر استان بوشهر باید ساماندهی شود

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:ساماندهی لنج‌های تجاری در بنادر استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری صبح امروز در نشست بررسی وضعیت اجرایی شدن آیین‌نامه کالای ته‌لنجی در بوشهر با تاکید بر این نکته که معیشت و زندگی مرزنشینان ساحلی استان بوشهر با دریا و فعالیت‌های تجاری گره خورده ، اظهار داشت: ساماندهی لنج‌های تجاری در بنادر استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن تبصره ۲ ماده ۵ قانون مبادلات مرزی گفت: با اجرایی شدن این قانون سهیمه ملوان در ترخیص کالای ته‌لنجی افزایش می‌یابد و توقعات ملوانان و مرزنشینان این استان محقق می‌شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون مبادلات مرزی بیان کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون ورود کالای ملوانی درمناطق محروم، ایجاد زیرساخت‌ها ضرورت دارد.

خدری بیان کرد: با اجرایی شدن تبصره ۲ ماده ۵ قانون ورود کالای ملوانی، سهیمه هر ملوان در ترخیص ته لنجی از ۱۰ میلیون به ۲۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه معیشت و اقتصاد مناطق مرزی و ساحلی با فعالیت ته‌لنجی وابسته است خاطر نشان کرد: رونق اقتصادی مناطق مرزی و ساحلی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که در این راستا نیاز است به این مناطق به ویژه ملوانان توجه ویژه شود.

ماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معضل ته لنجی باید با قید فوریت و با در نظر گرفتن معاش ملوانان و لنجداران برطرف شود.

انتهای پیام/ف 

ساماندهی لنج‌های تجاری در بنادر استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.