کرمان، از استا‌ن‌های پیشگام کشور در تدوین برنامه ششم توسعه

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان علاوه بر منابع بالفعل، فاصله موجود استان تا اهداف برنامه ششم توسعه است که باید در این راستا تلاش‌های جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه برنامه عملیاتی برنامه ششم توسعه حدود یک ماه و نیم است که آغاز شده گفت: برای برنامه ششم توسعه اقتصادی استان رشد ۸.۵ درصدی اقتصادی در نظر گرفته شده که روش‌های تامین مالی، برگ برنده برنامه خواهد بود.

وی با بیان اینکه نحوه تامین منابع مالی ۱۲۲ هزار میلیارد تومان در طول برنامه ششم توسعه در قالب ۱۵ برنامه پیش بینی شده است تصریح کرد: توجه به موضوعات خاص همچون آب، محیط زیست، صندوق‌های بازنشستگی، انرژی، محیط کسب و کار، تامین منابع مالی برای اقتصاد کشور و... در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تولید سرانه ۶.۷ درصدی، نرخ تورم متوسط ۸.۸ درصدی و ... در سطح کشور هدف گذاری شده است بیان کرد: به طور متوسط منابع تامین مالی سالانه کشور برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی، حدود ۷۷۰ هزار میلیارد تومان است که سهم استان کرمان سالانه ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده که مطابق با GDP استان است.

 رودری با تاکید بر اینکه برنامه توسعه استان در راستای برقراری ارتباطات لازم و منطقی بین سطوح مختلف تدوین شده است گفت: مدل مفهومی مدنظر استان به گونه‌ای است که برنامه‌های دولتی و غیردولتی در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گرفته که تفاوت این برنامه با برنامه پنجم در تعیین نقش بخش خصوصی در توسعه استان است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بخش خصوصی به سمت سیاست گذاری دولت سوق داده خواهد شد افزود: برای استان کرمان رشد اقتصادی متوسط سالانه ۸.۵ درصد پیش بینی شده که ۲.۸ درصد از محل بهره وری و ۵.۷ درصد از محل سرمایه گذاری جدید ایجاد خواهد شد.

رودری با اشاره به روش‌های تامین منابع مالی سرمایه مورد نیاز برای رسیدن به رشد اقتصادی استان بیان کرد: ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک‌ها (۳۶.۵ درصد)، ۱۰۰۰ میلیارد تومان بازار سرمایه (۴.۱ درصد)، ۲.۴ هزار میلیارد تومان شرکت‌های دولتی، ۵.۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی، ۲.۳ هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی و... پیش بینی‌های میزان سرمایه گذاری سالیانه مورد نیاز برنامه ششم توسعه به تفکیک فعالیت‌ها در استان خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به تشکیل ۲۱ کمیته و هفت کارگروه در راستای تدوین برنامه ششم توسعه استان گفت: در برنامه عملیاتی، متوسط ۳.۲ هزار میلیارد تومان بودجه دولتی به طور سالیانه برای استان در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده (سهم ۱۳.۱ درصدی بودجه دولت) ضمن آنکه باید اعلام کرد که در لایحه بودجه سال ۹۷، اتفاقات خوبی پیش بینی شده است.

 رودری با تاکید بر اینکه منابع مالی بخش مهمی از برنامه ششم توسعه بوده و موفقیت برنامه در تحقق منابع مالی است افزود: ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان علاوه بر منابع بالفعل، فاصله موجود استان تا اهداف برنامه ششم توسعه است که باید در این راستا تلاش‌های جدی صورت گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه کرمان از استان‌های پیشرو در تدوین برنامه ششم توسعه کشور است تصریح کرد: سعی کردیم که تمامی قدم‌های انجام شده درتدوین برنامه ششم توسعه استان هم قدم با کشور باشد ضمن انکه تاکید داریم که به دنبال انجام یک کار کارشناسی در تدوین برنامه هستیم.
انتهای پیام /ی

توجه به بازنشستگان وانرژی در برنامه ششم توسعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار