شورای علمای شیعه افغانستان:

اقدام ترامپ درباره قدس، تنش و خشونت در منطقه و جهان را افزایش خواهد داد

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای اقدام اخیر ترامپ درباره قدس شریف را محکوم کردند.

اقدام ترامپ درباره قدس، تنش و خشونت در منطقه و جهان را افزایش خواهد دادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای اقدام اخیر ترامپ درباره قدس را تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطين و توهين نابخشودنی به مقدسات مسلمانان توصیف کرد.

این شورا از همه مجامع بین المللی، خصوصاً مسلمانان اعم از شیعه و سنی خواسته است که در مقابل فرمان ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رزیم اسرائیل، ایستادگی نمایند.

متن بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
عن النبی(ص) : من سمع مسلما ينادی يا للمسمين فلم يجبه فليس بمسلم.

اقدام غيرقانونی، ظالمانه و يک‌جانبه‌ی رييس‌جمهوری آمريکا مبنی بر به رسميت شناختن بيت‎المقدس به عنوان پايتخت اسراييل، برخلاف تمام قوانين و معاهدات بين‎المللی و نقض آشکار فيصله‎ها و قطعنامه‎های سازمان ملل متحد بوده و ضمن تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطين، توهين نابخشودنی به مقدسات مسلمانان است. به همين دلايل، با مخالفت صريح و جهانی تمام کشورها مواجه گرديد؛ به گونه‎ای که به گفته کارشناسان، آمريکا در طول تاريخ خود تا اين حد تنها و در برابر کل جهان نبوده است.

اين حرکت عاقبت نينديشانه، به جز خوش‌خدمتی به يک رژيم ظالم و اشغالگر، نه تنها جنگ، تنش و خشونت در خاورميانه را شعله‌ورتر خواهد ساخت، بلکه ممکن است صلح جهانی را نيز به مخاطره اندازد.

شورای علمای شيعه‌ی افغانستان، اين اقدام ظالمانه، يک‌جانبه و خلاف عرف بين‎الملل را شديدا محکوم نموده، از تمام مجامع بين‎المللی، وجدان‌های آزاده و به ويژه مسلمانان سراسر عالم می‌خواهد که با استفاده از تمام وسايل و ابزارهای مشروع در برابر اين عمل خطرناک، تحريک کننده و موهن ايستاده شده، موجبات خنثی سازی آن را فراهم نمايند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.