سعیدی:

شرکت کشتی رانی با عنوان 10 شرکت برتر ایران شناخته می شود

مدیر عامل شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت کشتی رانی به عنوان ده شرکت برتر دنیا شناخته می‌شود.

چاره‌ای جز مدرن‌سازی ناوگان ملی کشتیرانی نداریمبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،  در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که کشتیرانی در سال‌های گذشته باعث افتخار برای ایران بوده است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با مشارکت و همکاری یکدیگر بتوانیم ۵۰ سال آینده کشتیرانی را ترسیم کنیم.

 وی اظهار کرد: به لطف خدا و نیروهای متخصص و کارآموز توانستیم موقعیت های خود را پشت سر گذاشته و امروز عنوان ده شرکت برتر کشور فعالیت کنیم.

سعیدی تصریح کرد: شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی کشور و یک بنگاه بزرگ اقتصادی در سطح بین الملل فعالیت می کند و توانسته است با بهره گیری از فرصت های بوجود آمده در دوران پسا برجام به طور صد در صد از نتایج این رویداد مهم استفاده کند.

مدیر عامل شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: شرکت کشتی رانی ضمن امضای تفاهم نامه های حفاری با شرکت های بین المللی فعال در حوزه های حمل و نقل دریایی و ترکیبی به ایجاد خطوط جدید حمل به اروپا آمریکای لاتین و سایر نقاط دنیا مبادرت کرده و رتبه جهانی خود را در بخش کانتینری از 23 به 18 ارتقا داده است.

وی درپایان اذعان کرد: گروه کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران با حدود نیم قرن فعالیت در صنعت جهانی حمل و نقل با عنوان یک شریک جهانی شناخته شده و با دارا بودن توانایی در ارائه خدمات متنوع  حمل و نقل می تواند به عنوان یک شریک جهانی شایسته برای صاحبان کالا و مشتریان خود شناخته شود.

تعداد ناوگان کشتی رانی ایران 150 فروند شناور است / کشتی رانی قلب تپنده تجارت بین الملل کشور است

 مدیر عامل شرکت کشتی رانی ایران در حاشیه  این مراسم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ناوگان کشتی رانی، هم اکنون 150 فروند شناور و با ظرفیت کانتینری 100 هزار teu است.

وی اظهار کرد: هم اکنون، اقتصاد کشور شامل واردات و  صادرات مبتنی بر ناوگان دریایی است و بسیاری از نیازهای اساسی مردم از طریق این شرکت تأمین می شود.

سعیدی یادآور شد: فرمانده وقت جنگ در مراسمی اعلام کرد که ناوگان کشتی رانی به عنوان خط مقدم دوم کشور  به شمار می رود و در دوران تحریم، زمانی که تمامی خطوط کشتی رانی دنیا ارتباط خود را با بنادر ایران قطع کرده بودند شرکت کشتی رانی تمامی نیازهای داخلی کشور را تأمین کرده است.

مدیر عامل شرکت کشتی رانی ایران یادآورشد: اگر چه در دوران تحریم مشکلات زیادی برای کشتی رانی بوجود آمد اما توانستیم بعد از رفع تحریم ها همه مشکلات را جبران کنیم و هم اکنون، در تمامی بنادر به صورت عادی درحال تردد هستیم.

وی با بیان اینکه کشتی رانی قلب تپنده تجارت بین الملل کشور به شمار می رود افزود: کشتی رانی کشور در تلاش است که تا صنایع داخلی کشور را با صنعت کشتی رانی بیشتر آشنا کند و این شرکت بتواند در آینده ای نزدیک خودکفا شود.

مدیر عامل شرکت کشتی رانی ایران با بیان اینکه سه فاکتور قیمت، زمان و کیفیت در صنعت کشتی سازی بسیار مهم به شمار می رود اذعان کرد: دو شرکت کشتی رانی و نفت کش باید از صنعت کشتی سازی در کشور حمایت کند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ 50 ساله صنعت دریانوردی ایران توانستیم شناوری به میزان 14 هزار و 500 تنی را مدیریت کنیم گفت: در آینده نزدیک این شناور را وارد ناوگان دریای کشور خواهیم کرد.

سعیدی  افزود: الزام جدید imo مبنی بر استفاده از سوخت های دوستدار محیط زیست، یک دستورالعمل زیست محیطی است و هنوز بسیاری از کشورها آماده استفاده از این سوخت نیستند.

مدیر عامل شرکت کشتی رانی ایران اظهار کرد: پالایشگاه های ایران نیز امکان تولید سوخت با سولفور پایین را ندارند و در دنیا نیز تعداد پالایشگاه هایی که تولیدکننده این نوع سوخت هستند بسیار کم است.

سعیدی با اشاره به اینکه هنوز مشکلات بانکی وجود دارد اما اراده قوی از طرف بانک های خارجی برای برقراری ارتباط با بانک های ایرانی وجود ندارد و اروپایی ها باید روابط بانکی را هر چه سریعتر آغاز کنند یادآورشد: هم اکنون، نقل و انتقالات به صورت روان انجام نمی شود و این شرایط برای کشتی رانی ایران، هزینه بر نیست اما ممکن است در ادامه، امکان همکاری شرکت های مرتبط با کشتی رانی را از بین ببرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار