پس از اتمام پس لرزه ها ، نوسازی قنوات آغاز می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت:134 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت به دامدارن و کشاورزان منطقه زلزله زده کرمان و راور نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صبح امروز عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با هیئت همراه از مناطق آسیب دیده هجدک بازدید بعمل آورد.

سعیدی در جریان این بازدید با اشاره به اینکه 225 قنات بر اثر زلزله ۶.۱ راور و 5.6 شهداد ریشتری روز جمعه10/9/96 در کرمان و راور خسارت دیدند گفت: میزان خسارت زلزله به قنوات در شهرستان های کرمان و راور بیش از 61 میلیارد ریال است.

از این 225 قنات 87 قنات در شهرستان کرمان و 138 قنات در شهرستان راور بر اثر زلزله خسارت دیدند.

وی با اشاره به اینکه این قنوات بین 30 تا 80 درصد دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی ارزیابی‌های لازم را انجام دادند و میزان خسارت را 61 میلیارد ریال اعلام نموده اند.

وی با اشاره به اینکه کار مردم منطقه کشاورزی است و باید این قنوات هر چه سریعتر احیا شود اظهارکرد: تلاش می‌شود که بحث احیای قنوات با تمام شدن پس‌لرزه‌ها انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود:همچنین به 52 استخر ذخیره آب و 18 کیلومتر خطوط انتقال آب خسارت وارد شده است که این میزان معادل 10 میلیارد ریال می باشد.

سعیدی در ادامه ضمن بازدید ازدامداری های منطقه اعلام کرد: با توجه به خسارت وارده به دام های شهرستان کرمان و راور 1200میلیون ریال اعتبار بلا عوض نیاز است .

سعیدی افزود: با بهسازی و نوسازی اماکن دامی با تخصیص تسهیلات کم بهره و بلا عوض معادل 61 میلیارد ریال، دامداری در این شهرستان ها رونق دوباره می یابد.

انتهای پیام/ی

جبران خسارت به دامدارن و کشاورزان منطقه زلزله زده کرمان و راور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار