امید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جذب دانشجوی خارجی بهترین راهِ پر کردن ظرفیت خالی دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: بیش از یک میلیون ظرفیت خالی در دانشگاه‌هایمان داریم که می‌توان آن را با دانشجوی خارجی پر کرد.

ظرفیت خالی دانشگاه ها را می توان با دانشجوی خارجی پرشودمحمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم حرکت به سوی دانشگاه بین‌المللی،  برای استفاده از ظرفیت‌های بیرون از کشور و هم برای ارائه توانمندی‌های داخل به خارج است.

وی ادامه داد: شاید بین‌المللی شدن یک ضرورت برای ادامه حیات دانشگاه‌ها باشد و راه گریزی از آن وجود ندارد، همچنین بین‌المللی شدن با سرمایه‌های امنیتی، اجتماعی، مالی و سرمایه ملی در ارتباط است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ ظرفیت پذیرش نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجوی خارجی را داشته ایم، در حالی که تعداد متقاضیان واقعی تحصیل در دانشگاه کشورمان چیزی حدود ۶۰۰ هزار نفر بود. این در حالی است که یک میلیون ۲۰۰ هزار ظرفیت خالی در دانشگاه‌های کشورمان داریم و این ظرفیت خالی را می‌توان با دانشجوی خارجی پر کرد.

وی بیان کرد: با ورود دانشجوی خارجی که به داخل کشور  برای تامین نیاز‌های اولیه این فرد مانند مسکن، خوابگاه و سایر امکانات تحصیلی باید برنامه‌هایی تدوین شود و نمی‌توان دانشجوی خارجی را با دانشجوی ایرانی در یک اتاق جا دهیم پس ابتدا باید شرایط مناسب در این زمینه مهیا شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: به هر حال باید تمامی امکانات برای حضور دانشجوی خارجی در کشور فراهم شود و از این طریق می‌توان  جایگاه جهانی خود را ارتقا دهیم.

امید یادآورشد: در سال ۱۳۹۵ شاهد رشد همکاری‌های علمی بین المللی کشورمان بودیم و نزدیک ۳ هزار دانشمند و محقق خارجی در قالب هیئت‌های دانشگاهی به ایران آمدند که ۱۰۵ نفر آنان در سطح رئیس دانشگاه بودند.

انتهای پیام/

فراهم آوردن شرایط مورد نیاز برای جذب دانشجوی خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
پس جوانان خودمون چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
با کنترل موالید سالهای 60 و 70 و 80 و عدم مدیریت درست سرمایه اقتصادی و اجتماعی به بحران جمعیت مواجه شده ایم .
آخرین اخبار