رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان:

جلوگیری ازعرضه غذای گرم در بوفه مدارس همدان

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان از ممنوع بودن عرضه غذای گرم در بوفه مدارس همدان خبر داد.

جلوگیری ازعرضه غذای گرم در بوفه مدارس همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسینعلی نوروزی رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان افزود: بوفه‌های مدارس از نظر بهداشتی جزو اماکن حساسی هستند که به صورت ماهیانه و مستمر توسط ماموران بهداشت محیط و حرفه‌ای بازرسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشتریان اصلی و دائمی این بوفه‌ها دانش آموزان هستند، ابراز کرد: عرضه تغذیه‌ ناسالم بر روی سلامت دانش‌آموزان که آینده‌سازان جامعه هستند تاثیر مستقیمی می‌گذارد بنابراین برای حفظ سلامت دانش‌آموزان، بوفه‌های مدارس را از نظر بهداشت محیطی، فضای فیزیکی، ابزار و تجهیزات نگهداری مواد غذایی و سلامت فروشندگان، کنترل می‌کنیم.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان افزود: آئین نامه بهداشت محیط مدارس را بازرسی کردیم، نواقص آن را بیرون آورده و در اختیار مدیران آموزش‌و‌پرورش استان قرار دادیم.

نوروزی با بیان‌ اینکه بوفه‌های متخلفی که نسبت به اخطارهای ما بی‌توجه باشند با تعطیلی مواجه می‌شوند، تصریح کرد: از آغاز سال تحصیلی امسال تا امروز یک مورد تعطیلی بوفه مدرسه در همدان به علت عدم رعایت موارد بهداشتی را داشته‌ایم، که این بوفه به مدت دو هفته پلمپ شده است.

وی گفت: متاسفانه در بوفه برخی مدارس شاهد عرضه انواع مواد غذایی گرم هستیم که چون شرایط و ابراز و تجهیزات نگهداری آن را ندارند بنابراین عرضه این گونه مواد غذایی مشکل بهداشتی دارد و صاحبان آن باید حتما امکانات لازم برای نگهداری و تهیه این‌گونه مواد غذایی گرم را دارا باشند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان تصریح کرد: برای حل مشکل عرضه مواد غذایی گرم در بوفه‌هایی که امکانات لازم را برای نگهداری ندارند، به آموزش‌و‌‌پرورش استان نامه مکتوب دادیم و از آن‌ها خواستیم تا در بوفه مدارس فاقد صلاحیت هیچ‌گونه غذای گرمی عرضه نشود.

نوروزی با بیان‌ اینکه برای کنترل این موضوع نیاز به ورود آموزش‌و‌پرورش داریم، اظهار داشت: لیست کاملی از مواد غذایی آسیب‌رسان به سلامت مانند چیپس، پفک و غیره تهیه و تنظیم شده که باید در بوفه های مدارس نصب شود و از عرضه آن جلوگیری به‌عمل آید.

انتهای پیام ب

کنترل بوفه مدارس از نظر بهداشتی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.