مترو در انتظار پاییز97

معاون عمرانی استانداری خوزستان از افتتاح فاز اول پروژه قطار شهری اهواز در پاییز سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرامند هاشمی‌زاده، معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ارائه شده ازسوی شرکت کیسون فاز یک این پروژه به طول 7 کیلومتر تا 12 ماه آینده افتتاح خواهد شد.


وی افزود: از ایستگاه میدان فرودگاه تا ایستگاه مصلا حدود 7 کیلومتر است که در حال حاضر نیز تمرکز بر اجرای همین فاز از پروژه است اما صحبت‌هایی شده تا فاز یک و دو این پروژه به طول 23 کیلومتر همزمان با هم عملیاتی شوند و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.


هاشمی زاده اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر پروژه راه افتاده و عملیات اجرا بهبود یافته است. یک دستگاه TBM (دستگاه حفاری سنگین) به کارگیری شده است و دومین دستگاه TBM نیز در حال تعمیر است تا حفر تونل از زیر رودخانه کارون را انجام دهیم.

فرامند هاشمی‌زاده ، تصریح کرد: مجوز 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاز اول پروژه قطار شهری اهواز که منتقضی شده بود، مجددا پایدار شد و وزیر کشور نیز این مجوز را تأیید کردند تا برای تأمین اعتبار به بانک مرکزی ارجاع شود.همچنین مسأله 60 میلیارد تومان اسناد خزانه برای پروژه قطار شهری اهواز حل شد و این رقم تا هفته‌های آینده هم از محل این اسناد خزانه و هم از محل این اوراق مشارکت به پروژه تزریق خواهد شد که قطعا موجب تسریع در عملیات اجرایی پروژه می‌شود.

انتهای پیام/و


افتتاح فاز اول قطار شهری اهواز، در انتظار پاییز 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.