مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز مطرح کرد:

کنتورهای هوشمند گاز در راه است

مومنی گفت: با پایان یافتن طرح پایلوت کنتورهای هوشمند در ۴ استان کشور، این کنتورها با درصد خطای بسیار پایین برای مشترکان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کنتورهای هوشمند گاز در راه است به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره نصب و استفاده از کنتورهای هوشمند برای مشترکان گاز اظهار کرد: طی فراخوانی که سال گذشته از سوی شرکت ملی گاز مطرح شد، ۱۳ شرکت داخلی و خارجی اعلام آمادگی کردند تا اجرایی شدن استفاده از کنتورهای هوشمند گاز را مورد آزمایش و بهره برداری قرار دهند.

وی افزود: طرح پایلوت به این صورت است که هر کدام از این ۱۳ شرکت، ۵ هزار دستکاه از کنتورهای هوشمند خود را در ۴ استان تهران، مشهد، کرمانشاه و البرز مورد آزمایش قرار می‌دهند و نگهداری از این کنتورها نیز به مدت ۸ ماه بر عهده خود شرکت‌ها است تا پس از پایان دوره آزمایشی مشخص شود کدام کنتورها از لحاظ مسائل فنی و اقتصادی برای کشورمان مناسب‌تر هستند.

مومنی اظهار کرد:  زمانی که کنتور مناسب برای مشترکان گاز انتخاب شود، به صورت سفارشات گسترده آنها را در اختیار مردم قرار می‌دهیم، البته هزینه خرید و نصب این کنتورها به سبب قابلیت‌هایی که دارند نسبت به کنتورهای معمولی بالاتر است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: اکنون بیشتر مشترکان گاز در کشور از کنتورهای معمولی استفاده می‌کنند و تعدادی از کنتورها نیز طی ۲ سال اخیر تبدیل به کنتورهای ارتقاء یافته شده‌اند که در داخل کشور تولید می‌شوند.

وی درباره کنتورهای هوشمند توضیح داد: کنتورهای هوشمند گاز قادرند به وسیله تجهیزات داخلی و سیستم‌های ارتباطی که دارند از طریق الکترونیکی با مراکز ادارات گاز در شهرها و مناطق خود ارتباط برقرار کنند که به این ترتیب قرائت کنتور نیز از راه دور امکان‌پذیر می‌شود.

مومنی تصریح کرد: با نصب کنتورهای هوشمند، دیگر امکان دست‌کاری از سوی افراد متخلف وجود ندارد، همچنین درصد خطای قرائت‌ها از لحاظ مثبت و منفی بسیار کاهش می‌یابد اما برای استفاده از این کنتورها باید صبر کنیم تا طرح پایلوت به پایان برسد تا بهترین کنتور برای مشترکان انتخاب شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: کنتورهای ارتقاء یافته که اکنون برای برخی مشترکان استفاده می‌شوند نیز مطابق آخرین استانداردهای کشور هستند که بخشی از میزان خطای اندازه‌گیری در این کنتورها کاهش یافته است.

انتهای پیام/

تعدادی از کنتورهای هوشمند، تولید داخل است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
FA
۲۳:۵۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
تکلیف این همه کنتور خوان گاز چی میسه ؟ لطفا اطلاع رسانی دقیق کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
این شرکت گاز و وزارت نیرو دیگه شورشو درآوردن و قبضاشونو به نام صاحاب خونه ها نمیزنن و وقتی قبضاشون میاد مردم علافن که قبضا مال کیه
آخرین اخبار