راه اندازی خط تولید نشاسته پلیمری از سیب‌زمینی در منطقه ویژه اقتصادی نمین

خط تولید نشاسته پلیمری از سیب‌زمینی در منطقه ویژه اقتصادی نمین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل در دیدار با نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حضور نماینده مردم مشگین‌شهر و عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این نهاد انقلابی اظهار داشت: این واحد تلاش دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان و توانمندی‌های جهاددانشگاهی، گامی اساسی در رشد و توسعه استان بردارد که راه اندازی مراکز علمی، درمانی و آموزشی در این راستاست.

وی مهارت‌افزایی و اشتغال‌زایی را رویکرد اصلی فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی عنوان کرد و گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی در 9 رشته کاردانی و کارشناسی و 4 مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان اردبیل سعی دارد زمینه مهارت‌آموزی و بسترسازی برای اشتغال فراگیران را فراهم کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: به منظور گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در تلاش هستیم تا با راه‌اندازی مراکز جدید به اهداف عالی خود در ارتباط با ارائه خدمات به مردم دست یابیم.

اوچی اردبیلی با اشاره به استقرار 15 واحد فناور با 26 طرح فناورانه در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: حمایت‌های لازم از این واحدها برای تبدیل ایده به پدیده و تجاری ‌سازی محصولات دانش‌بنیان انجام می‌گیرد.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی خط تولید نشاسته پلیمری از سیب‌زمینی در منطقه ویژه اقتصادی نمین خبر داد و گفت: این طرح در سال گذشته به عنوان طرح کلان ملی منطقه‌ای تصویب شده و هم‌اکنون همت و پیگیری مسئولان و نمایندگان استان را برای جذب اعتبار لازم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌طلبد.

 

انتهای پیام/ع

مهارت‌افزایی و اشتغال‌زایی رویکرد اصلی فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.